بررسی نام دامنه و سئو

021-77601782 تماس با ما

تاثیر نام دامنه بر سئو سایت

بررسی تاثیر نام دامنه بر سئو سایت

تاثیر نام دامنه بر سئو  بهینه سازی سایت

در این مقاله به تاثیر نام دامنه بر سئو سایت خواهیم پرداخت.

در رابطه با اینکه آیا نام دامنه تاثیری بر سئو سایت دارد یا خیر مقالات بسیاری منتشر شده است و ممکن است آنها را خوانده و گیج شده باشید. در واقع در رابطه با تاثیر نام دامنه بر سئو سایت نظرات گوناگونی وجود دارد. اما ما در این مقاله بصورت کلی و از دیدگاههای مختلف تاثیر نام دامنه بر سئو و بهینه سازی سایت را به شما خواهیم گفت.

تاثیر نام دامنه بر سئو سایت

فرض کنید سایتی در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی دارید. این بار از دیگاه سئو نگاه نمیکنیم. فرض کنید شما جای یکی از کاربرانی باشید که می خواهید از طریق جستجو و نتایج گوگل وارد سایت طراحی شوید و سفارش طراحی دهید. چشم شما به نتایج صفحه اول گوگل می خورد. اگرچه در اکثر موارد ممکن است به نام دامنه توجه نکنید اما حتی اگر یک درصد کاربران هم به نام دامنه توجه کنند رقم قابل توجهی است. پس فرض می کنیم شما به نام سایت اهمیت میدهید. حال دو سایت در نتایج 5 و 6 تصور کنید . نام یکی برای مثال “graphic.com”  و نام دیگری “7seo.ir” می باشد. شما بر روی کدامیک کلیک میکنید؟ قطعا بر روی نام دامنه ای که مرتبط با هدف شماست. حال فهمیدیم  خارج از مقوله سئو سایت که مسلما مهمترین مسئه است, نام دامنه نیز اهمیت خود را دارد. گوگل نیز از این مهم چشم پوشی نکرده و بطور مستقیم این فاکتور را در رتبه بندی خود لحاظ می کند. پس بصورت واضح و روشن بیان می کنیم, نام دامنه شما اگر مرتبط به کار شما باشد در دو مورد برایتان مفید خواهد بود. مورد اولی سئو سایت و مورد دوم نیز خوش دید تر بودن در نتایج گوگل از دید کاربرانی است که شما را در نتایج جستجو می بینند.

پس نتیجه میگیریم برای سئو بهتر سایت مهم است که اگر می توانیم نام دامنه مناسبی انتخاب نمایید. البته این فاکتور را آنقدر جدی نگیرید که مجبور شوید نام و نشان خود را پشت شغلتان پنهان کنید. مثلا در صورتی که میخواهید نام شرکت خود را بعنوان نام دامنه انتخاب کنید می توانید از این فاکتور چشم پوشی کنید اما اگر هنوز نام شرکت خود را انتخاب ننموده اید برای کسب نتایج بهتر در موتور جستجو و کسب سئو بهتر حتما نامی مرتبط پیدا کنید.

اما مسئله دیگری که در انتخاب نام دامنه موجود است این مورد است که نام دامنه بصورت انگلیسی باشد یا فینگلیش. برای مثال در رابطه با همان طراحی و گرافیک صحبت میکنیم. میخواهیم از واژه گرافیگ در آدرس دامنه خود استفاده نماییم. حال می توانیم گرافیک را به چند مدل بنویسیم. برای مثال: “graphic.com” “grafic.com” graifik.com” و چندین مدل دیگر. سوال اینجاست که گوگل مفهوم کدام یک از دامنه ها را گرافیک می خواند؟ آیا دامنه صحیح از لحاظ املایی برایتان مثمر ثمر است؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر. هر سه دامنه فوق دارای اعتبار از لحاظ واژه گرافیک هستند. البته واژه ای که املای صحیح تری دارد مسلما اعتبار بیشتری خواهد داشت. در واقع گوگل ابزاری قدرتمند در زمینه اینگونه کلمات و اینگونه دامنه ها در اختیار دارد و میتواند انواع نوشته ها را به نسخه صحیح ترجمه نماید. پس گوگل با استفاده از ابزار مذکور منظور شما را از هر سه دامنه فوق می فهمد. در نتیجه گیری کلی می توان گفت که انتخاب نام دامنه حتی به حالتهای فوق می تواند در سئو و بهینه سازی سایت شما و کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل بسیار کمک کار شما باشد. اگر چه باز هم ذکر میکنیم استفاده از نام دامنه مرتبط فاکتور پر اهمیتی در زمینه سئو نمی باشد و می تواند در موارد اضطرار از آن چشم پوشی نمود.

در مقالات بعدی به تاثیر پسوند دامنه بر سئو سایت خواهیم پرداخت و بصورت موشکافانه آن را بررسی خواهیم نمود.