روشهای بهینه سازی سایت در سال 2018 چیست؟

همانطور که همه شاهد آن هستیم، روند پیشرفت تکنولوژی خیره کننده است. این شتاب برق آسا، تمامی جوانب زندگی بشر را در بر گرفته اند. اگر شما فعالیتی در هر زمینه ای دارید، باید خود را با همین شتاب بروز نمایید تا از رقابت جا نمانید.

این مورد در رابطه با موتورهای جستجو که معتبرترین آنها گوگل است نیز صادق است. گوگل اتفاقی این مقدار محبوبیت را بدست نیاورده است بلکه حاصل تفکر و سیستم های هوشمندی است که استفاده می کنند. اما گوگل برای اینکه رقابت را برای موتورهای جستجوی دیگر نظیر بینگ و ... دشوار کند، روز به روز قوانین خود را برای رتبه دادن به وب سایتها دقیق تر می کند و گاها تغییرات اساسی در آن بوجود می آورد. این تغییرات در الگوریتم های گوگل باعث تغییر وضعیت سئو سایت های گوناگون و به طبع آن تغییرات جایگاه وب سایتها در نتایج گوگل می گردد.

پس وقتی گوگل الگوریتم های خود را در سالهای جدید بروز رسانی می کند، ما نیز باید وب سایت خود را بروز رسانیس نماییم. اما اینکه این بروز رسانی چگونه باشد خود مسئله ای نسبتا پیچیده است که در ادامه به آن می پردازیم. گفتن این نکته نیز جالب است که اگر بی توجه به تغییرات گوگل تغییرات ایجاد کنید ممکن است سئو سایت شما صدمات جبران ناپذیری ببیند. همچنین عدم انجام بموقع تغییرات نیز می تواند جایگاه وب سایت شما را تهدید کند

جدیدترین تغییرات گوگل در سال 2018

گوگل در سال 2018 نیز تغییراتی در الگوریتم های خود داده است. مهمترین موضوعی که باید به آن اشاره کنیم، محتوای وب سایت است. گوگل با رونمایی از الگوریتم رنک برین خود، حالا ارزش بیشتری برای محتوای وب سایتها قائل است. پس اگر میخواهید وب سایت شما پیشرفت کند محتوای آن نیاز به تغییر دارد. این تغییرات به دو صورت باید انجام شود. مورد اول، ویرایش و باز نویسی محتواهای قدیمی سایت است که بار علمی خود را از دست داده اند و قدیمی شده اند. اما مورد دوم تولید محتوای جدید است. گوگل وب سایتهایی را که با یک فرکانس ثابت اقدام به تولید محتوای مفید می کنند دوست دارد و برای آنها ارزش بالایی قائل می شود. پس نباید از تاثیر این کار بر سئو سایت غافل شد.

الگوریتم رنک برین چکار می کند؟

سوال مهمی که در ذهن مخاطبین بوجود می آید این است که الگوریتم رنک برین چگونه کار می کند. در ابتدا باید عرض نماییم مقاله تخصصی در رابطه با اینکه الگوریتم رنک برین چیست را با استفاده از جستجوی قسمت بالای سایت پیدا کنید و بخوانید. ما در اینجا بصورت خلاصه در رابطه با رنک برین توضیح میدهیم.

کار این الگوریتم به این صورت است که بر عملکرد مخاطبینی که به سایت وارد می شوند نظارت می کند و اگر مخاطبی وارد یک وب سایت شد و سریعا آن را ترک کرد در واقع نشان دهنده این است که مخاطب محتوای آن سایت را نپسندیده است.

پس برای اینکه بخواهیم نتیجه بهتری در گوگل بگیریم یکی از ابتدایی ترین کارها، ساخت ظاهری جذاب و کاربر پسند برای وب سایت است. محتوای مناسب و متنوع همراه با فیلم و عکس مناسب شما را در این امر یاری می کند.

فرم ارسال نظر