چگونه کلمات کلیدی را آنالیز و انتخاب کنیم

آموزش آنالیز کلمات کلیدی سئو

برای انتخاب کلمات کلیدی محبوب، چند روش وجود دارد که نتیجه آن تقریبا مشابه خواهد بود اما پیشنهاد می کنیم از تمام ابزارها استفاده نمایید تا به بهترین نتیجه برسید.

اولین ابزار – خود شما یا فرد متخصص در موضوع کار شما

اولین ابزار خود شما هستید! بله شما. قطعا هیچ سئوکاری و هیچ وب سایت آنالیز کننده کلمات کلیدی، به اندازه خودتان با کلمات و اصطلاحات سایت آشنا نیست. کافیست کمی فکر کنید و خودتان را جای کاربری قرار دهید که میخواهد در گوگل جستجو نماید. برای یافتن بهترین نتیجه چه چیزی را جستجو خواهید کرد؟ حداقل لیستی کوتاه از کلمات اصلی و مهم تهیه کنید چرا که در مراحل بعد و ابزارهای بعد به آنها نیاز دارید.

دومین ابزار – پیشنهادات گوگل

دومین ابزار، استفاده از جستجوی گوگل و پیشنهادات گوگل است. حتما شما هم با این پیشنهادات روبرو شده اید. هنگامی که میخواهید عبارتی را در گوگل جستجو نمایید، پیشنهادات گوگل را درفیلد جستجو خواهید دید.

آموزش آنالیز کلمات کلیدی

همچنین، در برخی موارد، پیشنهادات گوگل در انتهای صفحه اول بصورت لینک های آبی رنگ و در چند ستون دیده می شود. اینها مواردی هستند که گوگل حدس می زند شما بعنوان یک کاربر، ممکن است هدف شما باشد. حتما این موارد را به لیست قبلی اضافه کنید و برخی از آنها را در سئو سایت خود استفاده نمایید.

آنالیز کلمات کلیدی

سومین ابزار – Google Trends

ابزار سوم هم به گوگل متعلق است. ابزار Google Trends  یکی از مواردی است که گوگل برای بررسی شاخص محبوبیت کلمات در نظر گرفته است. البته باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از این ابزار اولا باید حداقل دو کلمه کلیدی داشته باشید، چرا که گوگل ترندز، ابزاری برای مقایسه کلمات با یکدیگر است. ثانیا، گوگل ترندز، برای کلمات ریز و تخصصی آمار دقیقی به شما نخواهد داد و کاربرد آن برای کلمات اصلی است.

ابزار چهارم – google keyword planner

این ابزار در واقع برای بررسی کلمات و محبوبیت آنها برای استفاده بعنوان ادوردز یا همان تبلیغ گوگلی است و داده هایی که با آن بدست خواهید آورد، بر اساس تبلیغات در گوگل و محبوبیت کلمات تبلیغ شده است.  استفاده از keyword planner ، به دلیل تحریم نیاز به روشهای خاص و همچنین نرم افزارهای دور زدن تحریم دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از این ابزار بگذرید و ابزار بعدی را تست کنید

ابزار پنجم – Moz Keyword Explorer

کاوشگر کلمات کلیدی یا keyword explorer متعلق به کمپانی moz ، که به بررسی کلمات کلیدی شما می پردازد. استفاده از این ابزار رایگان است. البته نیاز به یک ثبت نام اولیه ساده خواهید داشت. طرز کار آن به این نحو است که که کلمه اصلی که میخواهید سئو کنید و در واقع موضوع اصلی سایت را وارد می کنید و با یک کلیک ساده، نتایج و بررسی های این سایت برای شما به نمایش در خواهد آمد. از مزیت های این ابزار، بررسی قدرت سایتهایی است که با کلمه مورد نظر شما در صفحه اول گوگل هستند می باشد. همچنین اطلاعات دیگری در اختیار شما قرار می دهد که هر کدام به نحوی در فرآیند سئو سایت به شما کمک خواهند کرد. آموزش استفاده از این ابزار را در مقاله آموزش Keyword Explorer سایت moz ارائه کرده ایم که می توانید مطالعه نمایید.

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره این مطلب ، از فرم نظرات زیر استفاده نمایید.

 

فرم ارسال نظر