نحوه بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام

بازاریابی با اینستاگرام

محبوبیت شبکه های اجتماعی به قدری بالا رفته است که نمیتوان به سادگی از آن گذر کرد. در این مقاله قصد نداریم در رابطه با دلایل این محبوبیت صحبت کنیم. بلکه میخواهیم در رابطه با شیوه های بازاریابی در یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی صحبت نماییم. در این مقاله به بررسی شیوه های بازاریابی با اینستاگرام خواهیم پرداخت.

چطور در اینستاگرام بازاریابی کنیم

بطور قطع و با توجه به محدودیت هایی که برای دیگر شبکه های اجتماعی وجود دارد، اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است. این یک فرصت ویژه برای بازاریابی با بازدهی عالی است. ما در این مقاله به شما می آموزیم چگونه در اینستاگرام بازاریابی کنید. همچنین این موضوع به سئو و بهینه سازی سایت شما در گوگل نیز کمک خواهد کرد. در ادامه بصورت مرحله به مرحله برای شما توضیحات کاملی خواهیم داد.  

صفحه کسب و کارتان را بسازید

نخستین گام در بازاریابی اینستاگرام، داشتن صفحه کاری در همان اینستاگرام است. اگر صفحه خود را ندارید همین حالا اقدام به سایت یک اکانت اینستاگرام نمایید. در ساخت اکانت خود برای اینکه هم در اینستاگرام و هم در سئو سایت خود به نتیجه مطلوب برسید نیاز دارید نکات زیر را رعایت نمایید

  • سعی نمایید آیدی صفحه شما تا حد امکان ساده و کوتاه باشد و برند شما نیز در آن مورد استفاده قرار گرفته باشد. مثلا : 7seo_ir
  • پس از ساختن پیج، به جای استفاده از نام شخصی، برند خود و یا نوع کسب و کار خود را شرح دهید. مانند : سئو و بهینه سازی سایت 7سئو
  • در قسمت وب سایت، می توانید نام یک وب سایت را وارد کنید. این قسمت از بخش هایی است که بعنوان سئو خارجی وب سایت شما می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر وب سایت دارید آدرس وب سایت خود را بصورت صحیح وارد نمایید. همچنین اگر وب سایت ندارید، لینک ابزارهای پیامرسان نظیر تلگرام و یا سروش را قرار دهید تا کاربران بتوانند ساده تر با شما ارتباط برقرار کنند.
  • چند تصویر خوب به صفحه خود اضافه نمایید. پست هایی که درون صفحه خود میگذارید باید مرتبط با کسب و کار شما باشند تا مخاطبان واقعی جذب نمایید.
  • کپشن های مناسب بنویسید. سعی نداشته باشید صفحه شما فقط مختص تبلیغ کسب و کار شما باشد. بلکه برای اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات کاربران بوده و در میان پست ها، گاها تبلیغ کسب و کارتان را کنید. در رابطه با کپشن نویسی در ادامه توضیحات تکمیلی خواهیم داد

اکانت خود را به بیزنس اکانت اینستاگرام تبدیل کنید

یکی از امکاناتی که اینستاگرام برای کاربران ایجاد کرده است، ایجاد اکانت تجاری بصورت رایگان است. در اکانت تجاری شما می توانید شماره تلفن، ایمیل و آدرس خود را در پروفایل خود اضافه کنید. همچنین می توانید آمار و ارقام پیج خود و آمار ورود کاربران به وب سایت خودتان را مشاهده نمایید. این آمار می تواند در تصمیم گیری های آتی به شما کمک کند.

نحوه نوشتن کپشن در اینستاگرام

این بخش یکی از بخش های نسبتا حساس است. با نوشتن کپشن مناسب، کاربران شما رو دوست خواهند داشت. سعی کنید در کپشن کل توضیحات مورد نیاز برای یک پست خود را بنویسید. در میان نوشته های خود می توانید از کاربران نیز سوالهایی بپرسید و  آنها را به نظر دادن تشویق نمایید.

بخش مهم دیگری که در پست ها می توانید از آن بهره ببرید، استفاده از هشتگ است. هشتگ های مناسب و مرتبط استفاده نمایید تا کاربران بیشتری شما را ببینند. همچنین امکان قرار دادن هشتگ در نسخه جدید تلگرام در داخل اطلاعات کاربری (بیو) نیز مهیا شده است. برای مثال چند نمونه هشتگ مرتبط با سئو موارد زیر می باشند :

#سئو #سئو_سایت #سئو_تضمینی #سئو_حرفه ای

سعی کنید تعداد هشتگ ها کم باشد اما موارد مناسبی باشد. از زیاده روی در هیچ یک از بخش ها خودداری نمایید. چرا که اینستاگرام نیز مانند گوگل روی خوشی به این موضوع ندارد.

 

در صفحات پر مخاطب دیگر تبلیغ کنید

یکی از راههای جذب مخاطب، مخصوصا در اولین روزهای بازاریابی در اینستاگرام، تبلیغات در صفحات پربازدید و با فالور بالای دیگر است.  دقت نمایید که هر صفحه ای برای تبلیغات مناسب نیست. ما در مقاله ای دیگر نحوه بررسی صفحات اینستاگرام را برای شما شرح خواهیم داد. برای کسب اطلاع از این موضوع می توانید بخش مقالات سئو سایت ما را مطالعه نمایید.

برای بازاریابی از طریق اینستاگرام می توانید از خدمات سئو 7سئو بهرمند گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66904184 – 021 تماس حاصل نمایید.

 

فرم ارسال نظر