پیشرفت رتبه در گوگل

هدف از طراحی هر وب سایتی قطعا بازاریابی و فروش بیشتر و یا ارائه خدماتی راحت تر و آسان تر است.بازاریابی وب سایت میتواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد.مثلا ممکن است از طریق تبلیغات در سایت های معتبر و یا تبلیغات در بیلبورد های تبلیغاتی باشد.یکی از راه های بازاریابی وب سایت ها گوگل است که برای رقابت در این فضا باید به فکر بهبود رتبه سایت در گوگل باشید.البته بازاریابی گوگل میتواند از طریق تبلیغات گوگل اتفاق بیفتد که با توجه به نرخ جدید دلار میتوان گفت به صرفه نیست.

برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید از تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت کمک گرفت.سئو فرآیندی زمان بر و خسته کننده است و نیاز به تجربه زیادی دارد تا به نتیجه مطلوب ختم شود.در سال های اخیر سئو پیچیده شده و سخت میتوان در نتایج گوگل جایگاه خوبی کسب کرد.در ادامه به توضیح مواردی خواهیم پرداخت که میتواند به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک کند.

بهبود رتبه در گوگل

انتخاب عنوان مناسب:

 

در هر صفحه از گوگل 10 وب سایت به عنوان نتیجه ی سرچ نمایش داده میشود.سوال اینجاست که آیا همیشه وب سایت هایی که در نتایج بالاتر قرار دارند ورودی بیشتری میگیرند؟جواب این سوال در اکثر مواقع مثبت است.اما همیشه به این شکل نیست.میتوان با انتخاب عنواوین مناسب برای صفحات سایت خود کاربران بیشتری را مجاب کنید که روی لینک شما کلیک کنند.

بیایید مثالی را بررسی کنیم.فرض کنید شما در گوگل عبارت "سئو سایت" را سرچ میکنید.اگر لینک اول با عنوان "سئو سایت" دیده شود و لینک سوم با عنوان "سئو حرفه ای سایت،متخصص انجام سئو تضمینی" دیده شود،آنگاه شما روی کدام لینک کلیک خواهید کرد؟قاعدتا احتمال اینکه روی لینک سوم کلیک کنید بیشتر است.زیرا توضیح دقیق تر و مورد توجه تری را برای شما نمایش داده است.

با کلیک بیشتر بر روی لینک شما نسبت به لینک های بالاتر،رفته رفته گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما مورد تایید کاربران است و لینک شما را در نتایج بالاتر قرار خواهد داد.

 

محتوای مفید داشته باشید:

 

محتوا با توجه به موضوع وب سایت شما میتواند به هر شکلی باشد.مثلا محتوای یک وب سایت آموزشی باید طولانی و کامل و روان باشد.یا محتوای یک سایت فروش اپل آیدی باید خلاصه و واضح باشد و یا محتوای یک وب سایت فروش بلیط هواپیما باید تفکیک شده و به صورت قابل فهم باشد.

محتوای خوب همیشه محتوایی نیست که زیاد باشد.مثلا فرض کنید شما برای خرید بلیط هواپیما وارد یک سایت میشوید و این سایت بیش از 10 پاراگراف در مورد بلیط هواپیما نوشته است.طبیعی است که در این وب سایت نخواهید ماند و به سراغ وب سایتی میروید که فقط بلیط ها وشرایط پرواز و قیمت ها را گذاشته است و به راحتی میتوانید بلیط تهیه کنید.

این مثال را زدیم که کاملا متوجه منظور ما از محتوای مفید بشوید.محتوای مفید یعنی بهترین محتوایی که بتواند نیاز کابران را در سریع ترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن رفع کند.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی:

 

 شبکه های اجتماعی یکی از فضاهایی است که میتوان برای بهبود رتبه سایت در گوگل از آن کمک گرفت.البته فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی میتواند به برند سازی شما کمک زیادی بکند و حتی در بعضی موارد میتوان درشبکه های اجتماعی حتی بهتر از گوگل نتیجه گرفت.

گوگل معتقد است وب سایتی که در شبکه های اجتماعی فعالیت مناسبی دارد و کاربران زیادی به فعالیت های این وب سایت توجه میکنند،لایق رتبه خوبی در نتایج است و آن سایت را در نتایج بالای خود قرار میدهد.انتشار پست های با کیفیت سایت در شبکه های اجتماعی و لینک گذاری در مطالب میتواند شروع خوبی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی باشد.رفته رفته با عضو گیری و ورودی گرفتن از طریق همین شبکه های اجتماعی،تغییرات مثبتی در نتایج خود در گوگل مشاهده خواهید کرد.

فرم ارسال نظر