چگونه محتوای کپی را تشخیص دهیم
021 - 66904184 مشاوره رایگان

چگونه محتوای تکراری و کپی شده را تشخیص بدهیم؟

راههای شناسایی محتوای کپی شده در سایت

تشخیص محتوای کپی

اگر بخواهیم از چیزی بعنوان قاتل سئو سایت نام ببریم به چیزی جز محتوای کپی نمی رسیم!
در مقاله امروز 7سئو قصد داریم در مورد شناسایی محتوای کپی شده صحبت کنیم. درباره اینکه محتوای کپی چگونه بر وب سایت شما تاثیر منفی می گذارد پیش تر توضیحاتی داده ایم و در مقاله حذف محتوای کپی می توانید این موضوع را مطالعه نمایید.

 

شناسایی محتوای کپی

استفاده از محتوای کپی شده اعتبار وبسایت شما از بین میرود. سعی کنید همیشه برای برند خود احترام قائل شوید و با کپی کردن محتوا اعتبار وبسایت و خودتان را زیر سوال نبرید. طی ده سال گذشته تولید محتوا در فضای دیجیتال بصورت قابل توجهی رشد کرده. با یک جستجوی ساده میتوانید مطالب متنوعی درباره هر موضوعی پیدا کنید. در میان این همه مطالب انبوه کسی که محتوای خوب و منحصر به فرد دارد قطعا موفق تر از دیگران است. ممکن است وسوسه شوید که محتوای وبسایت خود را از دیگران کپی کنید تا بتوانید در زمینه بازاریابی اینترنتی موفق شوید. اما به شما پیشنهاد میکنیم که هرگز این کار را نکنید.

content-writing

 موتورهای جستجوی گوگل به شدت قانون کپی رایت را رعایت میکنند. شرکت گوگل با استفاده از الگوریتم های هوشمند خود بسرعت و بسادگی اقدام به تشخیص محتوای کپی شده می کند و در اینصورت جریمه های سنگینی برای وبسایت شما در نظر میگیرد. بعد از آن شما باید زحمت زیادی بکشید تا این لکه ننگ را از دامن سایت خود پاک کنید.

 

هنر تولید محتوا

سئو کردن سایت به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت شما باشد. قدم مهم بعدی این است که بتوانید محتوای بسیار خوبی تولید کنید تا نظر کاربران را جلب کنید. محتوایی که برای کاربران جالب باشد قطعا برای گوگل هم باارزش است چون مهمترین موضوع برای گوگل این است که وبسایت شما برای کاربران مفید باشد. با استفاده از یک محتوای خوب میتواند برای هر نوع محصولی مشتری مناسبی پیدا کنید. در هنگام تولید محتوا توجه کنید که باید نیاز مشتری را در نظر بگیرید. وقتی یک محتوا نتواند مشتری را قانع کند که برای او مفید است خب مشتری از خود میپرسد چرا من باید از این کالا استفاده کنم.

content-writing-0

تولید یک محتوای خوب

این قسمت مهمترین بخش کار شماست شاید چندان آسان نباشد اما به زحمت آن می ارزد. برای تولید محتوای خوب و سئوی محتوای سایت باید سعی کنید خودتان را بجای مشتری بگذارید و نیازهای او را شناسایی کنید. اگر درباره آن تجربه دارید روزهایی را بیاد بیاورید که در آن کار تازه کار بودید و به دنبال منبعی برای کسب مهارت بودید. اگر هم تابحال آن کالا یا حرفه را امتحان نکرده اید باز هم نگران نباشید بهترین کار این است با مشتریان و کسانی که قبلا آن را امتحان کرده اند مصاحبه کنید تا بطور کامل با چالش های این کار و مواردی که باید به آنها توجه کنید آشنا شوید.

 

نکات مهم در تولید محتوا

عنوان جالب

اولین چیزی که کاربران هنگام ورود به سایت شما با آن روبرو می شوند، عنوان محتوای شماست. بدون داشتن یک عنوان جالب نمیتوانید کاربران را به خواندن یک محتوای چند صفحه ای ترغیب کنید. نوشتن عنوان های جالب نیاز به کمی تمرین دارد. تیتر هایی که روی دیوارهای شهر مشاهده میکنید یا کلماتی که روی تابلوهای تبلیغاتی هستند همگی سعی میکنند با استفاده از عنوان های جذاب نظر شما را جلب کنند و هرکدام که بتواند شما را میخکوب کند هنرمندتر است.

content writing

توجه به احساسات کاربر

همه ما زمانی که میخواستیم برای اولین بار بصورت آنلاین خرید کنید ترس از دست دادن را تجربه کرده ایم. شما بعنوان یک فروشنده باید به این احساس کاربران احترام بگذارید و او را قانع کنید که با استفاده از خدمات شما چیزی با ارزشتر از قبل بدست می آورد.

 

روش تشخیص محتوای کپی

محتوا ایندکس شده

در این حالت چون متن سایت ما داخل گوگل ایندکس شده است، از خود موتور جستجوی گوگل می توانیم برای تشخیص این موضوع بهرمند گردیم.

چگونه تشخیص دهیم؟

کافیست بخشی از محتوای خود را انتخاب نمایید. این محتوا نباید بیش از حد طولانی باشد. حدود دو خط کافی است. سپس آن را کپی کرده و داخل گوگل جستجو نمایید. اگر سایت شما لینک 1 نبود، به سلامت محتوای خود شک کنید! این مورد را برای چند جای مختلف از یک مقاله تست کنید. اگر در اکثر موارد لینک 1 گوگل بودید، مقاله شما برای سئو سایت مفید است در غیر اینصورت مقاله از دید گوگل کپی محسوب شده و نمی تواند نتیجه مناسبی بگیرد.
البته در این روش ممکن است خطا نیز در کار وجود داشته باشد. این روش را برای سایت خود تست کنید، اگر نتیجه ای که گرفتید، محتوای کپی بود، آن را با استفاده از ابزار دوم که در ادامه معرفی می کنیم، مجددا چک کنید تا مطمئن شوید.

content writing-

محتوا ایندکس نشده

یکی از مهمترین مسائل در زمینه تولید محتوا و سئو سایت بصورت بهینه همینجا است. شما اگر از ابتدا محتوای خود را چک کنید، هیچگاه از دید گوگل به یک سایت کپی کننده ی محتوا تبدیل نخواهید شد و این خود یکی از بزرگترین گامها در سئو است.

چگونه این موضوع را تشخیص دهیم؟

در گذشته این مسئله اهمیت زیادی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نداشت و بسیاری از افراد با تولید خزنده ها و رباتهایی اقدام به سرقت محتوا می کردند. اما با پیشرفته شدن موتورهای جستجو، این موضوع نیز اهمیت پیدا کرد. بسیاری از افراد نیز برای سرویس دهی این موضوع اقدام به راه اندازی وب سایتهایی نمودند که بتوان با آنها محتواها را بررسی نمود.
برخی از این سرویس ها رایگان و برخی نیز دارای هزینه هستند. در ادامه چند سرویس را معرفی خواهیم نمود.

 

وبسایت های تشخیص محتوای کپی

ابزار plagscan

کار کردن با این وب سایت بسیار ساده است. شما پس از ورود به سایت plagscan ، کافیست محتوای خود را در باکس موجود کپی نموده و درخواست شروع آنالیز را فشار دهید. به همین سادگی یک گام مثبت در سئو سایت خود برداشته اید. نکته ای که در این زمینه وجود دارد محدودیت داخل این وب سایت است. شما پس از مدتی، باید طبق پلن های این وب سایت اقدام به خرید نمایید.

content-writing-0

ابزار edubirdie

استفاده از ابزار edubirdie طبق عنوان این وب سایت رایگان است. کار کردن با آن همچنان ساده است . کافیست محتوای خود را کپی نمایید. تفاوت دیگر آن علاوه بر رایگان بودن، این است که در این سایت، شما باید عنوان مقاله خود را نیز بنویسید تا بررسی گردد.


استفاده از این وب سایتها و یا موارد مشابه دیگر بسیار ساده است و ارزش آن برای بهبود سئو بسیار بالاست. پس هیچگاه چک کردن محتوای خود را متوقف نکنید.

 

فرم ارسال نظر و یا سوالات

تمامی حقوق متعلق به گروه سئو و بهینه سازی سایت 7سئو می باشد. کپی برداری تنها با لینک به منبع مجاز است.