پیج آتوریتی چیست
021 - 66904184 مشاوره رایگان

page authority چیست

page authority چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

پیج آتوریتی یا Page authority

کسب رتبه مناسب در گوگل درست مانند یک مسابقه است. لازم است بدانید بطور متوسط در هر دقیقه حدود 400 سایت جدید به گوگل معرفی میشود و رقابت برای بهینه سازی سایت هرروز سخت تر و سخت تر می شود. بنابراین معیاری برای سنجش کیفیت اعتبار سایت ها لازم دارید تا بدانید صفحات سایت شما تا چه حد از نظر گوگل معتبر است. ما در مقاله جدید 7سئو این ابزار را به شما معرفی میکنیم.

پیج آتوریتی

پیج آتوریتی یا Page authority چیست

در گذشته گوگل ابزاری به نام Page rank در اختیار کاربران قرار می داد تا به این وسیله اعتبار سایت خود را بررسی کنند اما مدتی است که این ابزار دیگر آپدیت نمی شود.

Page authority معیاری است که توسط سایت moz توسعه یافته و توانسته به سرعت جای Page rank گوگل را در میان کاربران پر کند. این سایت بعد از بررسی فاکتورهای مختلف و با استفاده از الگوریتم های پیچیده امتیازی بین 1 تا 100 به وبسایت شما می دهد. ما این فاکتورها را در یک واژه می شناسیم؛ سئو و یا سئو سایت. امتیاز دهی در سایت moz با استفاده از ربات های هوشمند و همچنین از شمارش تعداد لینکها بدست آمده است. البته فاکتورهای جزئی دیگری نیز در این امتیاز تاثیر گذار هستند که می توان بعنوان مثال ,MozRank MozTrust را نام برد.

Page authority

 با این وجود نمیتوان گفت بطور صد در صد این امتیاز درست است اما بهرحال معیار خوبی است و شما با استفاده از آن می توانید بطور متوسط اعتبار وبسایت خود را ارزیابی کنید.

افزایش امتیاز Page authority

رسیدن به امتیاز بالا در این سایت نیازمند صبر و تلاش زیادی است. علاوه بر این، افزایش امتیاز رفته رفته سختتر می شود مثلا افزایش امتیاز از 40 تا 50 سختتر از رسیدن امتیاز از 10 به 20 خواهد بود. اما بطور کلی عوامل زیر در کسب امتیاز بیشتر موثر هستند

اعتبار سایت

محتوای مناسب

هربار که درباره بهبود وضعیت یک سایت صحبت میکنیم ناچاریم از کیفیت محتوا نیز صحبت کنیم. حقیقت این است که کیفیت محتوا مهمترین عامل را در افزایش اعتبار سایت شما دارد. محتوای خوب باعث افزایش ترافیک و بازدید کاربران می شود در نتیجه اعتبار سایت را بالا میبرد.

 

لینک های داخلی و خارجی

لینک ها نقش مهمی در برقرای ارتباط بین مطالب مختلف دارند شما با ایجاد لینک داخلی نشان می دهید که بین مطالب شما پیوستگی وجود دارد و با دریافت بک لینک ها امتیاز سایت خود را به عنوان یک سایت معتبر بالا میبرید و به این ترتیب خود را به عنوان یک سایت مرجع معرفی میکنید. فراموش نکنید داشتن لینک های خارجی نقش حیاتی در بهبود اعتبار و رتبه شما در گوگل دارد.

پیج آتوریتی

از سئو داخلی غافل نشوید

اعتبار هر سایتی با در نظر گرفتن قوانین گوگل سنجیده می شود و همانطور که میدانید سئو داخلی بسیار برای گوگل مهم است. بنابراین حتما سئو درون صفحه را اجرا کنید و درصورتی که با اصول سئو آشنایی ندارید حتما از دوره های آموزش سئو استفاده کنید

 

تگ تصویر

در سالهای گذشته استفاده از تصویر برای گوگل چندان اهمیت نداشت اما بعد از مدتی استفاده از تصاویر و ایجاد تگ تصویر در تولید محتوا بسیار با ارزش شد. قرار دادن عکس بین مطالب ضمن زیباتر شدن صفحات شما باعث خوانایی بیشتر و درنتیجه رضایت کاربران خواهد شد.

افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی موجب شناخته شدن برند شما و در نتیجه بالارفتن اعتبار شما بین کاربران می شوند و در بهبود رتبه در گوگل و سئو نیز اهمیت دارند. اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنید کار در شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید.

تعیین اعتبار سایت

مقایسه page authority و domain authority

این دو فاکتور از لحاظ الگوریتم های اندازه گیری مشابه هستند و فاکتورهای امتیاز دهی در آن کاملا مشابه است اما یک تفاوت اساسی دارند. Domain authority  امتیاز دهی به کل دامنه و زیر دامنه ها را دارد اما page authority  تنها فقط یک صفحه از سایت را مورد بررسی قرار می دهد. در زمینه سئو شما باید هر دو فاکتور را مورد بررسی قرار دهید زیرا برای کسب سئو سایت بهتر تا حد امکان هرگز نباید از فاکتوری چشم پوشی کنید.

تعیین Page authority

در مقالات بعدی به بررسی فاکتور domain authority خواهیم پرداخت و تاثیر آن بر سئو و بهینه سازی سایت را بررسی خواهیم نمود. با ما در تماس باشید.

فرم ارسال نظر و یا سوالات

تمامی حقوق متعلق به گروه سئو و بهینه سازی سایت 7سئو می باشد. کپی برداری تنها با لینک به منبع مجاز است.