افزایش سئو سایت در گوگل
021 - 66904184 مشاوره رایگان

بالا بردن سئو سایت

افزایش رتبه گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل - افزایش ورودی گوگل

 

بهبود رتبه و افزایش رتبه سایت در گوگل فرآیندی زمان بر و در بیشتر موارد بسیار سخت است که نیاز به مجموعه فعالیت هایی برنامه ریزی شده دارد.حساسیت این موضوع از آن جهت هست که شما باید ماه ها یک برنامه را اجرا کنید تا به نتیجه برسید و اگر در این بین اشتباهی رخ دهد زحمات چند ماهه شما به هدر خواهد رفت.

معمولا هدف از بهینه سازی و افزایش رتبه سایت در گوگل،رونق کسب و کار است که رابطه مستقیمی با افزایش ورودی سایت از گوگل دارد.هرچه وب سایت شما ورودی بیشتری از موتور جستجو گوگل دریافت کند فروش بالاتری خواهید داشت و یا خدمات خود را به افراد بیشتری عرضه خواهید کرد.

فاکتور های بسیار زیادی جهت بهینه سازی سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی کلی مهم ترین فاکتور ها خواهیم پرداخت.با رعایت این موارد میتوانید در عرض 6 ماه از شروع فعالیت سایت ترافیک قابل توجهی از گوگل دریافت کنید.حتی وب سایت هایی که مدت هاست فعالیت دارند،با رعایت این نکات میتوانند تا 200% ترافیک خود را افزایش دهند.

 

1.بهینه سازی نام دامنه (domain) :

قدم اول در طراحی هر وب سایت نام دامنه است.نام دامنه به دو صورت میتواند به کمک شما بیاید.

اول اینکه اسمی را انتخاب کنید که از نظر معنی و مفهوم مرتبط با موضوع سایت شما باشد تا گوگل سریع تر و بهتر در آن عبارت به شما رتبه دهد.

برای مثال اگر وب سایت شما در مورد سئو و بهینه سازی باشد بهتر است از کلمه seo در نام دامنه خود استفاده کنید.

دوم اینکه میتوانید نامی را انتخاب کنید که کوتاه و جذاب باشد و با یکبار دیدن در ذهن بازدیدکننده بماند.حتی برای اینکار میتوانید از نام خودتان نیز استفاده کنید.

برای مثال شرکت هایی مثل گروه حقوقی ملک پور یا برتینا از نام خانوادگی خود برای برندسازی استفاده کرده اند و بسیار موفق نیز بوده اند.

نکته:در بسیاری از مقالات موجود در اینترنت پیشنهاد میشود نام دامنه هرچقدر کوتاه تر باشد بهتر است.ما در بررسی هایی که انجام داده ایم چنین تاثیری برای نام دامنه ندیدیم.فقط این مورد را در نظر بگیرید که نام دامنه یا باید مفهوم سایت را برساند و یا برای برند سازی انتخاب شود.

پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانیدتاثیر نام دامنه بر سئو

 

2.انتخاب هاست مناسب:

سعی کنید در همان قدم اول هاست خود را مناسب انتخاب کنید.زیرا تعویض هاست در ادامه کار ممکن است به سئو سایت شما ضربات جبران ناپذیری وارد کند.

در انتخاب هاست باید نیاز های وب سایتتان را مد نظر قرار دهید.مثلا اگر موضوع وب سایتتان چیزی است که فکر میکنید از همان شروع فعالیت بازدید زیادی خواهید داشت،قطعا باید یک هاست پربازدید خریداری کنید و یا اگر نیازی ندارید از هاست های اشتراکی استفاده کنید.

در انتخاب هاست ما به شما شرکت خاصی را پیشنهاد نمیکنیم.اما میتوانیم به شما ابزاری را معرفی کنیم تا از کیفیت هاستتان مطلع شوید.همچنین میتوانید قبل از خرید هاست از هر شرکت، وب سایت هایی که از آن هاستینگ استفاده کرده اند را چک کنید.

https://www.host-tracker.com

بررسی هاست

 

مرحله 1:وارد سایت شوید و sign up را بزنید.موارد مورد نیاز برای ثبت نام را پر کنید و سپس از طریق ایمیل تاییدیه را بزنید.

مرحله 2: در قسمت sites گزینه http را بزنید.

مرحله 3:در بخش اول آدرس سایتی که میخواهید هاستش بررسی شود را وارد کنید و در قسمت دوم یک نام برای آن انتخاب کنید.

مرحله 4:گزینه تمام کشورها را بزنید و بر روی save کلیک کنید.

مرحله 5:در این قسمت میتوانید گزارش کیفیت هاست را مشاهده کنید.

 

 

نکته:

این وب سایت فقط به مدت 1 ماه به شما خدمات رایگان خواهد داد.

برای بررسی بهتر کیفیت هاست،پس از انجام مراحل بالا صبر کنید چند روز از فعالیت سایت بگذرد تا آمار دقیقی برایتان گزارش شود.

 

3.عمر دامنه سایت:

یکی از فاکتور های تاثیر گذار در افزایش رتبه سایت در گوگل عمر دامنه است که متاسفانه نمیتوانیم برای این فاکتور اقدام خاصی انجام دهیم.

بسیاری از وب سایت ها برای حل این مشکل از دامنه های منقضی شده که قبلا چند سال فعالیت داشته اند استفاده میکنند.اما این کار اشتباه بزرگی خواهد بود که هیچ گاه نمیتوانید آن را جبران کنید.اگر بخواهید موضوع سایت را با دامنه از قبل استفاده شده تغییر دهید قطعا به مشکل بر خواهید خورد.چون گوگل قبلا آن دامنه را با موضوعی دیگر شناخته است.حتی اگر دامنه با موضوع نزدیک به وب سایت جدیدتان هم پیدا کنید باز هم ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شوید.زیرا ممکن است در گذشته لینک سازی های اشتباهی برای این دامنه انجام شده باشد و آثارش تا همیشه برای شما خواهد ماند.پس ترجیحا برای شروع کار سایت از دامنه جدید استفاده کنید و سعی کنید از همان شروع به صورت اصولی روی آن کار کنید.

 

4.سرعت لود سایت:

یکی از بخش های مهم سایت که در جهت بهبود رتبه سایت در گوگل بسیار مهم است،سرعت لود سایت است.ابزار های زیادی برای بررسی سرعت لود سایت وجود دارد.

https://gtmetrix.com

وب سایت جی تی متریکس یکی از بهترین ها در زمینه سنجش سرعت لود سایت هست.در این سایت میتوانید از کشور های مختلف سرعت لود سایت خود را بسنجید.

پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانیدآموزش کار با وب سایت gtmetrix

 

5.تنظیم صحیح robots.txt :

همه ی وب سایت ها به robots.txt نیاز دارند.در این فایل شما به گوگل می فهمانید کدام صفحات از سایت را بخواند و کدام صفحات را نخواند.

https://sitename/robots.txt

معمولا آدرس این فایل در وب سایت های مختلف به شکل بالا است.

 

6.سایت مپ (sitemap):

سایت مپ نمیتواند تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت شما داشته باشد.اما به صورت کلی بهتر است در سایت قرار بگیرد.سایت مپ به گوگل کمک خواهد کرد که صفحات سایت را به شکل بهتری تشخیص داده و ایندکس کند.

معمولا در وب سایت های وردپرسی با نصب افزونه های سئو،سایت مپ نیز فعال شده و نیاز به کار خاصی وجود ندارد.

اما در سایت های اختصاصی سایت مپ باید ساخته شود و به صورت دستی در سرور سایت آپلود شود.

نکته مهم در مورد سایت مپ این است که همزمان با آپدیت سایت،سایت مپ هم باید آپدیت شود.

از طریق وب سایت های زیر میتوانید سایت مپ آنلاین برای خود بسازید.

http://www.xsitemap.com

http://www.web-site-map.com

 

7.بهینه سازی کد های سایت:

کد های سایت در وب سایت های وردپرسی بسیار زیاد بوده و خیلی سخت است که بتوانید تمامی موارد آن را اصلاح کنید.اما در وب سایت های اختصاصی اغلب کد نویسی ها ساده و فقط بر حسب نیاز هستند.

اصلاح کد نویسی های سایت نیاز به تخصص زیادی در زمینه طراحی سایت دارد و این مورد را حتما باید با کمک کارشناسان طراحی و کد نویسی سایت انجام دهید.

 

8.انتخاب url های مناسب:

یکی دیگر از مواردی که به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک زیادی میکند،انتخاب صحیح و کاربردی url های سایت است.

ما در اینجا قوانین url ها را به صورت کلی و خلاصه شرح خواهیم داد.

  • url ها را تا میتوانید کوتاه انتخاب کنید.
  • Urlهای بی ربط با موضوع صفحه انتخاب نکنید.
  • سعی کنید کلمات کلیدی هر صفحه را در url بیاورید.
  • از بکار بردن url هایی که به شکل عدد هستند اجتناب کنید.( https://7seo.ir/2365215)
  • برای جداسازی بین کلمات url از (-) استفاده کنید.
  • حتما نباید url ها دقیقا شبیه تیتر صفحه باید.میتواند خلاصه ای مفید از آن باشد.

 

 

9.انتخاب صحیح منو،سایدبار و فوتر:

لینک های ایجاد شده در منو ها و ساید بار و فوتر تاثیر نسبتا زیادی در رتبه بندی کلمات شما در گوگل خواهد داشت.بنابراین لازم است دقت زیادی در انتخاب این عناوین داشته باشید.این بخش ها به دلیل تکرار در تمامی صفحات سایت باعث رشد سریع تر کلمات در گوگل میشوند.

در این بین منو و لینک های قسمت هدر سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است.سعی کنید صفحات مهم سایتتان را که میخواهید سریع تر در گوگل رتبه بگیرد را در این قسمت قرار دهید.معمولا در اکثر وب سایت ها لینک های مثل خانه،صفحه اصلی،تماس با ما،درباره ما،ارتباط با ما،سوالات متداول و ... در منو سایت آورده میشوند که هیچ ارزشی برای رتبه سایت در گوگل ندارند.البته اگر منو خلوتی دارید میتوانید از این لینک ها استفاده کنید.

لینک های سایدبار پس از منو از اهمیت بالایی برخوردار هستند.در سایدبار ها میتوان به هر طریق ارتباط بین صفحات سایت برقرار کرد و فقط نیاز نیست از طریق عبارت کلیدی به یک صفحه لینک داد.همین که شما بتوانید کاربران سایتتان را به یک صفحه خاص مد نظرتان بکشانید باعث افزایش رتبه آن صفحه در گوگل خواهد شد.

فوتر نسبت به منو و سایدبار از اهمیت کمتری برخوردار است.معمولا در فوتر جایگاه لینک هایی نظیر تماس با ما و شرایط و قوانین سایت قرار میگیرد.

 

10.mobile friendly:

از سال 2015 به بعد گوگل حساسیت زیادی نسبت به موبایل فرندلی بودن سایت ها نشان میدهد.موبایل فرندلی به معنی نسخه متفاوت و مخصوص موبایل از هر وب سایت است که باید در طراحی هر سایت در نظر گرفته شود.در سال های اخیر گوگل بین نتایج موبایل و دسکتاپ تفاوت قائل شده و وب سایت هایی که توجه بیشتری به موبایل فرندلی بودن دارند،در نتایج جستجو موبایل جایگاه بهتری دارند.

چگونه بفهمیم سایتمان موبایل فرندلی است یا نه؟

بهترین ابزار برای این منظور گوگل وب مستر سایتتان است.در نسخه جدید گوگل وب مستر اگر موبایل فرندلی بودن سایتتان مشکلی داشته باشد گوگل به شما هشدار خواهد داد.

موبایل فرندلی

ابزاری دیگر که در این زمینه میتواند به شما کمک کند و تست خوبی از موبایل فرندلی به شما میدهد Google Mobile-Friendly Test است.

https://search.google.com/test/mobile-friendly

از طریق این لینک میتوانید آدرس سایت خود را وارد کرده و نتایج آن را مشاهده کنید.

پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانیدmobile first indexing چیست

 

11.لینک دهی داخلی:

لینک دهی داخلی یکی از مهم ترین موارد سئو داخلی سایت محسوب میشود.

 

مزایای لینک دهی داخلی:

  • معرفی صفحه هدف در هر عبارت کلیدی به ربات های گوگل
  • برقراری ارتباط مناسب بین صفحات مرتبط سایت
  • انتقال کاربران سایت به صفحات دیگر سایت و کاهش نرخ bounce rate

 

 

قوانین لینک دهی داخلی:

  • بهتر است لینک دهی داخلی با عبارت کلیدی انجام شود.(مثلا به جای لینک دادن کلمه "اینجا کلیک کنید" میتوانید عبارت کلیدی صفحه هدف را لینک دهید.
  • لینک دهی داخلی باید در جای مناسب و بر حسب نیاز کاربران انجام شود.
  • لینک دهی داخلی را بین صفحات با موضوعات مرتبط انجام دهید و از لینک دهی به صفحات با موضوعات بی ربط اجتناب کنید.
  • در هر متن کاملا بسته به نیاز میتوانید لینک دهی داخلی کنید.تعداد مشخص ندارد.
  • در صفحات مختلف هر عبارت کلیدی را فقط به یک صفحه لینک دهید.رعایت نکردن این مورد میتواند باعث گیج شدن ربات های گوگل در تشخیص صفحه هدف شما شود.

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانیدآموزش کامل لینک دهی داخلی

 

12.سئو تصاویر:

یکی از بخش هایی که معمولا در سئو جدی گرفته نمیشود و تاثیر زیادی در سئو دارد،سئو تصاویر است.سئو کردن تصاویر سایت از دو جهت میتواند مفید باشد.

اول اینکه معمولا مقالاتی که از تصاویر بهینه شده استفاده میکنند در نتایج گوگل جایگاه بهتری دارند.دوم اینکه سئو تصاویر باعث میشود تصاویر شما در بخش سرچ تصاویر گوگل رتبه بگیرد و وب سایت شما یک ورودی جداگانه از این بخش دریافت کند.

مواردی که در سئو  تصاویر نیاز است رعایت کنید:

  • اسم فایل تصویری خود را مطابق موضوع صفحه انتخاب کنید.مثلا اگر در مورد سئو و بهینه سازی مقاله مینویسید باید اسم فایلتان را "سئو-سایت" قرار دهید.
  • گوگل از روی تگ عنوان تصویرتان میتواند متوجه مفهوم تصویر شما بشود.پس تگ عنوان را دقیق و متناسب با صفحه قرار دهید.
  • استفاده از تگ جایگزین نیز میتواند به گوگل برای تشخیص محتوای تصویر کمک کند.
  • از تصاویر تکراری استفاده نکنید.گوگل حتی میتواند تصاویر کپی را نیز تشخیص دهد.
  • تصاویر را تا جایی که میتوانید کم حجم کنید.برای این کار میتوانید از وب سایت tinypng استفاده کنید.

 

 

13.لینک های خروجی:

خارج کردن لینک از سایت حتی بصورت فالو همیشه نمیتواند برای سایت مضر باشد.

مثلا اگر در مورد سئو مطلبی مینویسید،میتوانید در بخش هایی از مقاله به منابع اصلی مقالاتی که مینویسید لینک دهی کنید.البته دقت کنید این منابع باید معتبر و بسیار قدرتمند باشند.(حداقل قدرتمند تر از وب سایت خودتان)

لینک دادن به منبع با موضوع مرتبط به صفحه سایت میتواند باعث شود گوگل سریع تر موضوع اصلی آن صفحه از سایت شما را تشخیص دهد و شما را به عنوان وب سایتی بشناسد که در حال انجام سئو کلاه سیاه نیستید.

 

14.محتوای همیشه سبز:

شاه کلید سئو محتوای مفید و همیشه سبز است.محتوا مهم ترین بخش سئو است و ارزش آن با هیچ کدام از دیگر فاکتور های سئو قابل مقایسه نیست.باید اینطور گفت که با رعایت اصول محتوای همیشه سبز میتوانید وب سایتی داشته باشید که برای همیشه در گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

محتوا میتواند در قالب مقاله،ویدیو،فایل صوتی و یا جزوه در سایت قرار بگیرد.هر کدام از این موارد که با کیفیت بسیار بالا انجام شوند میتواند محتوای همیشه سبز باشد.در مورد محتوای همیشه سبز در مقاله ای جداگانه و به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

 

15.ایجاد بخش کامنت و نظرات:

راحت ترین راه برای آپدیت همیشگی سایت اضافه کردن بخش کامنت و نظرات در مقالات و صفحات سایت هست.مخصوصا اگر وب سایت فروشگاهی دارید حتما به این بخش توجه کنید.

گاهی اوقات توجه به نظرات مخالف میتواند تاثیر گذاری بیشتری روی دید مخاطبان داشته باشد.سعی کنید همیشه و به روز درخواست ها را پاسخ دهید و کاربران را ترغیب کنید که در مورد محصولات و یا خدمات شما نظر بدهند.

 

16.ایجاد صفحه تماس با ما و درباره ما:

گوگل معمولا به وب سایت هایی که اطلاعات تماس خود را به صورت کامل در اختیار کاربران قرار میدهند توجه بیشتری میکند.این کار میتواند باعث افزایش اعتماد کاربران سایت به شما نیز بشود.صفحه درباره ما نیز میتواند در این زمینه کمک کند.

بهتر است در همان ابتدای فعالیت وب سایت این صفحات را کامل و دقیق طراحی کنید.

 

17.ثبت سایت در google webmaster :

گوگل وبمستر ابزار رایگان گوگل است که میتواند اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار بدهد.شما میتوانید از طریق این ابزار وضعیت رتبه بندی کلمات در گوگل،میزان ترافیک ورودی سایت،تعداد صفحات ایندکس شده،ارور های سایت و ... را مشاهده کنید.

با کمک این ابزار به راحتی میتوان یک استراتژی قوی و هدفمند برای رشد سایت طراحی کرد.

پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانیدوب مستر چیست؟آموزش ثبت سایت در گوگل وب مستر

 

18.کاهش میزان bounce rate :

بونس ریت همان نرخ فرار از صفحه است که هرچقدر به صفر نزدیک تر باشد بهتر است.گوگل از طریق میزان بونس ریت محبوبیت صفحات سایت شما را سنجیده و در رتبه بندی خود لحاظ میکند.

مواردی که باعث کاهش بونس ریت میشوند:

  • استفاده از تصاویر در صفحه
  • استفاده از ویدیو
  • تفکیک صحیح محتوای صفحه
  • لینک دهی داخلی منظم
  • استفاده از گزینه های مناسب در منو و سایدبار
  • محتوای جذاب و بروز

 

19.افزایش میزان avg time on site:

هر چقدر زمان ماندگاری کاربران در سایت شما بالاتر باشد،میزان افزایش رتبه سایت شما در گوگل نیز بیشتر خواهد بود.برای این میزان معیاری برای سنجش وجود ندارد و باید تا میتوانید زمان ماندگاری کابران در سایت را بیشتر کنید.

موضوعات مختلف میتوانند میانگین زمانی کاملا متفاوتی داشته باشند.مثلا یک وب سایت آموزشی قطعا نسبت به یک وب سایت دانلود موزیک زمان ماندگاری کاربرانش بیشتر خواهد بود.پس مقایسه را روی موضوعات مرتبط میتوان انجام داد.

برای افزایش میزان ماندگاری کاربران در سایت باید دقیقا مواردی را رعایت کنید که در مورد کاهش میزان بونس ریت نیاز بود.

 

20.انتخاب عنوان سئو مناسب و افزایش CTR :

یکی از مواردی که در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است،افزایش نرخ CTR سایت است.

CTR به نسبت کلیک به نمایش لینک های شما در گوگل گفته میشود.در واقع برای گوگل مهم است که لینک های شما در چند درصد از مواردی که در سرچ ها نمایش داده میشوند،توسط کاربران کلیک میخورند.

برای مثال اگر شما در کلید واژه سئو در لینک 5 گوگل باشید و فقط 1 درصد از کاربران روی شما کلیک کنند،گوگل به این نتیجه میرسد که کاربران لینک شما را دوست ندارند و گوگل به مرور زمان وب سایت شما را پایین تر خواهد برد.اما اگر در لینک 5 باشید و حدود 20 درصد از کاربران روی لینک شما کلیک کنند گوگل متوجه محبوبیت شما شده و شما را در لینک های بالاتر قرار میدهد.

برای افزایش CTR باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

کاربردی ترین و سریع ترین راه برای افزایش CTR استفاده از عنوان های جذاب در مقالات سایت است.

به این دو عنوان دقت کنید.

"سئو سایت"

"سئو سایت به صورت اصولی و طبق آخرین تغییرات گوگل در سال 2019"

آیا واضح نیست که عنوان دوم CTR بهتری خواهد داشت؟

پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانیدالگوریتم رنک برین چیست

 

21.توضیحات متا (description) :

دیسکریپشن اخیرا تاثیر بسیار ناچیزی در سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل دارد.اما باز هم پیشنهاد میکنیم با دقت این مورد را رعایت کنید.

قوانین توضیحات متا:

  • حداکثر تا میزان 320 کاراکتر میتوانید بنویسید.
  • از عبارت های کلیدی صفحه استفاده کنید.
  • توضیحات باید خلاصه ای از متن باشد،نه کپی بخشی از متن

 

 

توضیحات متا ممکن است توسط گوگل کوتاه شود و یا از متن صفحه برداشته شود.اما به هر حال شما سعی کنید آن را به صورت اصولی رعایت کنید.

 

22.تنظیم تگ های heading :

ربات های گوگل برای تشخیص منظم بودن مقاله شما و تشخیص بهتر موضوع صفحه شما از تگ های H استفاده میکنند.رعایت کردن این تگ ها میتواند نظم ظاهری خاصی به مقاله شما بدهند.

رعایت کردن تگ های heading شامل موارد زیر میشوند:

  • تگ h1 فقط یک بار و در بالای صفحه استفاده میشود.(در هر صفحه فقط 1 تگ H1 داریم)
  • تگ h2 زیر عنوان تگ h1 خواهد بود.
  • تگ h3 زیر عنوان تگ h2 خواهد بود.
  • و ...

 

 

23.محتوای طولانی:

طبق آمار ثابت شده وب سایت هایی که مقالات طولانی تری دارند در نتایج گوگل جایگاه بهتری دارند.سعی کنید مقاله جامع و کاملی از هر موضوع در وب سایت خود قرار دهید.

 

24.آپدیت منظم سایت:

وب سایت هایی که آپدیت منظمی دارند زودتر میتوانند شاهد افزایش رتبه در گوگل باشند.آپدیت کردن سایت با توجه به موضوع سایت لازم است انجام شود.مثلا یک وب سایت خبری نیاز هست هر چند دقیقه یک بار آپدیت شود.اما یک وب سایت آموزش زبان انگلیسی با چند آپدیت در ماه نیز وضعیت خوبی خواهد داشت.

آپدیت سایت به دو صورت انجام میشود:

  • آپدیت به صورت ایجاد محتوای جدید و صفحه جدید در سایت انجام میشود.
  • آپدیت میتواند به صورت قرار گرفتن کامنت در مطالب قدیمی باشد.

 

 

25.صفحات 404 :

صفحاتی که در سایت قبلا ایجاد شده و بعد ها به هر دلیلی حذف میشوند،ایجاد ارور 404 میکنند.این ارور برای سایت بسیار مضر بوده و سریعا باید لینک هایی که تبدیل به ارور 404 شده اند را اصلاح کنید.

برای یافتن این صفحات میتوانید از گوگل وبمستر کمک بگیرید.

 

26.لینک سازی خارجی:

لینک سازی خارجی یکی از پر اهمیت ترین و حساس ترین بخش های سئو سایت است.تا چند سال قبل لینک سازی بیشترین تاثیر را در سئو داشت و تقریبا میتوان گفت سایتی که بیشترین لینک را داشت بهترین رتبه را نیز کسب میکرد.اما با آپدیت الگوریتم های گوگل رفته رفته از اهمیت این فاکتور کاسته شد و گوگل الگوریتم هایی را برای تشخیص لینک های اسپم طراحی کرد.لینک سازی همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به صورت اصولی انجام شود میتواند باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود.

موارد کلی که باید در لینک سازی رعایت کنید:

  • از وب سایت های اسپم لینک نگیرید.
  • لینک های شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.
  • در یک زمان کم،انبوهی از لینک را برای سایت ایجاد نکنید.
  • از وب سایت های بی ارزش لینک دریافت نکنید.
پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانیدآموزش کامل لینک بیلدینگ

 

 

27.شبکه های اجتماعی:

گوگل توجه ویژه ای به شبکه های اجتماعی پربازدید دارد.از نظر گوگل وب سایتی که مطالبش در شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی دارد،وب سایت مفیدی بوده و آن سایت را در نتایج بالا نمایش خواهد داد.کار با شبکه های اجتماعی بسیار ساده است.اکانت های کاری خود را ایجاد کنید و شروع به فعالیت در این شبکه های کنید.فراموش نکنید که لینک وب سایت خود را تا جایی که میتوانید در شبکه های اجتماعی قرار دهید.

شبکه های اجتماعی مفید برای سئو سایت شامل فیسبوک،توییتر،گوگل پلاس،پینترست و لینکدین میباشد.

 

 

در صورتی که سوالی در مورد بخش های آموزش این مقاله دارید میتوانید از طریق فرم زیر آن را برای ما ارسال کنید.

 

فرم ارسال نظر و یا سوالات

تمامی حقوق متعلق به گروه سئو و بهینه سازی سایت 7سئو می باشد. کپی برداری تنها با لینک به منبع مجاز است.