ربات های گوگل با استفاده از الگوریتم Freshness محتوای جدید و به روز را شناسایی می کنند و به کاربران نمایش می دهند
021 - 66904184 مشاوره رایگان

الگوریتم Freshness

معرفی الگوریتم Freshness

الگوریتم Freshness

در ادامه معرفی جذابترین الگوریتم های مورد استفاده گوگل امروز نوبت به معرفی یکی از الگوریتم های کاربردی و مهم بنام الگوریتم Freshness  است برای آشنایی با این الگوریتم و نحوه عملکرد آن با 7سئو همراه باشید.

Google-Freshness-Algorithm

شرکت گوگل برای ارائه بهترین نتایج به کاربران خود از الگوریتم های مختلفی استفاده میکند اما بنظر میرسید این الگوریتم ها کافی نیستند. الگوریتم Freshness برای شاداب ماندن گوگل و ارائه جدیدترین اطلاعات به کاربر مورد استفاده قرار میگیرد و اولین بار در سال 2011 مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدای زمان استفاده از الگوریتم Freshness جایگاه بسیاری از وبسایت ها دچار تغییراتی شد و وبمستر ها را برای ادامه کار نگران کرد.

 الگوریتم Freshness گوگل به کاربران کمک میکند تا جدیدترین اطلاعات مربوط به موضوع جستجوی خود را بیابند همچنین این الگوریتم فرصت خوبی برای وبسایت های تازه تاسیس ایجاد میکند تا با ارائه محتوای به روز بتوانند جایگاه مناسبی در نتایج سرچ گوگل کسب کنند.

/Freshness-Algoritm

دلایل استفاده از الگوریتم Freshness

دنیای اطلاعات به سرعت در حال تغییر است و همواره اطلاعات جدیدی درحوزه های مختلف وارد دنیای دیجیتال می شود. این اطلاعات در تمام حوزه ها جریان دارد از تغییرات بتازار بورس تا تغییر رییس جمهور در یک کشور خاص. حال فرض کنید شما درمورد نرخ فعلی دلار اطلاعاتی نیاز دارید و عبارت قیمت دلار را سرچ میکنید. مطمئنا اطلاعاتی درمورد قیمت سی سال پیش دلار کمکی به شما نمی کند و برای شما جذاب نخواهد بود. الگوریتم Freshness برای حل همین مشکل بوجود آمد ربات های گوگل با استفاده از این الگوریتم میتوانند جدیدترین محتوای مربوط به موضوع جستجو را پیدا کنند و در ابتدای نتایج قرار دهندو در اصل با این کار باعث رشد وبسایت های دارای محتوای جدید نسبت سایت های قدیمی تر می شوند.

Freshness-Algoritm

همانطور که مشاهده می کنید وبسایتی که در دو دقیقه قبل اطلاعات خود را آپدیت کرده در صدر نتایج گوگل قرار دارد.

ولی قرار نیست تمام وبسایت ها اطلاعات خود را با همین سرعت به روز کنند. مثلا رییس جمهور آمریکا چندین سال است که در همین منصب قرار دارد و نیازی نیست که در هر دقیقه این مطلب تغییر کند اما این موضوع در مورد قیمت دلار در ایران متفاوت است.پس الگوریتم Freshness گوگل بر روی چه مطالبی حساس است؟

 موضوعات مهم برای الگوریتم Freshness گوگل

آخرین رویدادها

واضح است که در حوزه مسائل خبری جدید بودن مطالب برای کاربران اهمیت زیادی دارد و کاربران اهمیت چندانی به اخبار کهنه نمی دهند به قول معروف “ تیتر روزنامه امروز کاغذ باطله فرداست!“  الگوریتم Freshness  گوگل با بررسی دقیق تمام موارد موجود در سطح وبسایت، جدیدترین آنها را دسته بندی می کند و به کاربر نمایش می دهد.

Freshness Algoritm

رویداد های متوالی

موارد مربوط به همایش ها و رویداد های که بطور منظم برگزار می شوند برای گوگل مهم هستند بعنوان مثال مراسمات سینمایی یا اتفاقات فوتبالی

آپدیت های متوالی

وبسایت هایی که هرروز مطالب جدید و به روز در سایت خود قرار می دهند باید منتظر پاداش ویژه از جانب گوگل باشند. گوگل با استفاده از الگوریتم Freshness  و الگوریتم رقص گوگل، برای محتوای جدید ارزش خاصی قائل است و جایگاه ویژه ای برای آنها درنظر میگیرد.

موضوعات دانلودی

موضوعات مربوط به دانلود مانند دانلود فیلم ها و موزیک بعلت طرفداران زیادی که دارد همواره مورد توجه الگوریتم Freshness  قرار میگیرد.

نحوه عملکرد الگوریتم Freshness 

بنظر شما گوگل چگونه میتواند موارد مهم و به روز را تشخیص دهد؟ هنگامی که در یک بازه زمانی کوتاه وبسایت ها درمورد موضوع خاصی محتوا تولید میکنند و کاربران مطالب مربوط به آن موضوع را جستجو میکنند گوگل متوجه می شود که رویداد جدیدی رخ داده و بسرعت جدیدترین مطالب مربوط به آن موضوع را در صدر نتایج خود قرار می دهد. به این ترتیب گوگل با استفاده از مطالب داغ روز (Top)نیازهای کاربران را شناسایی می کند و آن را رفع می کند.

 البته اگر وبسایت شما ارتباطی با مطالب لحظه ای ندارد و مثلا در حوزه سئو فعالیت می کنید نیازی ندارید که هرروز اطلاعات خود را آپدیت کنید و حتی محتوای یک سال پیش شما هنوز توانایی رقابت با محتوای جدید را دارد چون اصول سئو در طی یک سال تغییرات زیادی نکرده است. بهرحال در ادامه نکاتی را بیان می کنیم تا بتوانید برای بهینه سازی سایت خود در برابر الگوریتم Freshness  گوگل از آنها استفاده کنید.

Freshness-Google

بهینه سازی سایت برای الگوریتم Freshness

محتوای جدید و مفید

مهمترین نکته برای الگوریتم Freshness جدید بودن محتواست. سعی کنید محتوای وبسایت شما همواره برای کاربران مفید باشد. حتی اگر در مورد قبلا درمورد رییس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما مطلبی را نوشته اید در بروز رسانی جدید ذکر کنید که اکنون رییس جمهور شخص دیگری است و به این ترتیب محتوای شما به روز رسانی خواهد شد.

ولی مراقب باشید که بصورت مداوم و بیش از حد محتوای خود را آپدیت نکنید چون ممکن است کم کم ارتباط محتوا با کلمه کلیدی متن از بین برود و در نهایت محتوای شما ارزش خود را از دست بدهد. در مورد کلمات کلیدی مورد استفاده خود نیز گاهی تجدید نظر کنید چون ممکن است یک کلمه کلیدی با گذشت زمان اعتبار خود را از دست بدهد و محتوای شما نیاز به تغییر داشته باشد.

سریع باشید

کسی که در زمینه انتشار اخبار فعالیت میکند باید سرعت عمل را سرلوحه کار خود قرار دهد. انتشار یک خبر چندروز بعد از اتفاق افتادن آن فایده ای برایتان ندارد و برای موتورهای جستجو نیز ارزشی ندارد. گاهی برای اینکه رتبه خوبی در گوگل داشته باشید باید سرعت عمل را چاشنی کار خود کنید.

محتوای کامل تولید کنید

سعی کنید در  زمینه کاری خودتان مرجع باشید. اگر محتوای شما بطور جامع تولیده شده باشد تا مدت ها مورد استفاده کاربران قرار خواهد گرفت. گوگل با ثبت مدت زمان ماندن کاربر در وبسایت شما تشخیص می دهد که محتوای شما تا چه حد برای کاربران مفید است. پس محتوای خود را برای کاربران تولید کنید نه گوگل. چون در این صورت نظر گوگل را نیز جلب میکنید.

فرم ارسال نظر و یا سوالات

تمامی حقوق متعلق به گروه سئو و بهینه سازی سایت 7سئو می باشد. کپی برداری تنها با لینک به منبع مجاز است.