ریچ کاردز یا Rich Cards چیست و چه تاثیری در سایت ما دارد
021 - 66904184 مشاوره رایگان

ریچ کاردز یا Rich Cards

آشنایی با ریچ کاردز و روش استفاده از آن

ریچ کاردز ( Rich Cards )

پیش از این در مقاله توضیحات متا و مقاله کاربرد نشانه گذاری در مورد اهمیت زیبا سازی سایت در صفحه جستجوی گوگل توضیحاتی دادیم. اما امروز در 7سئو یک سوپرایز برایتان داریم. در سال 2016 گوگل با معرفی ریچ کاردز ها تحول بزرگی در زمینه نحوه نمایش سایت ها ایجاد کرد. Rich Cards درحقیقت سبک های مختلف نمایش سایت را در گوگل نمایش می دهد به این ترتیب وبمسترها می توانند با کمی  خلاقیت جذابیت بسیاری برای نحوه نمایش سایت خود بوجود آورند و نظر کاربران را بسمت خودشان جلب کنند.

what is google rich card

ریچ کاردز چیست

همانطور که میدانید نحوه نمایش یک سایت تاثیر زیادی در جلب نظر کاربران دارد. برای همین منظور گوگل در سالهای اخیر برای ایجاد جذابیت در صفحه سرچ خود تلاش زیادی کرده است. این تلاش ها باعث شد که موتورهای جستجو تغییرات مختلفی را تجربه کنند. در ابتدا گوگل سعی کرد نمایش سایت ها بصورت استاندارد باشد سپس اسنیپت ها را معرفی کرد که باعث ایجاد جذابیت در صفحه سرچ گوگل می شدند. در نهایت جذابترین و کامل ترین ابزار خود بنام ریچ کاردز یا کارت های غنی را معرفی کرد. این ابزار در سال 2016 به دنیا معرفی شد و بعلت جذابیت و رایگان بودنش به سرعت جای خود را میان وبسایت ها باز کرد. در تصویر زیر سیر کلی تغییرات نمایش سایت را در نسخه موبایل می بینید.

what is google rich card

درحال حاضر Rich Cards فقط در نسخه های موبایلی مورد استفاده قرار می گیرند و برای برنامه های آشپزی و فیلم ها استفاده میشود گوگل با این کار وبمسترها را تشویق میکند که برای ریسپانسیو بودن سایت خود اهمیت ویژه ای قائل شوند و برای نسخه موبایلی هم بهینه سازی وبسایت را انجام دهند. همچنین فقط وبسایت های انگلیسی زبان حق استفاده از ریچ کاردز را دارند.

شاید شما در حرفه خود رقبای سرسختی داشته باشید اما میتوانید با استفاده از ریچ کاردز وکمی خلاقیت ترافیک سایت خود را بصورت رایگان افزایش دهید.

ریچ کاردز در موبایل

شرکت گوگل دلایل محکمی برای ارائه ریچ کاردز در نسخه موبایل دارد. دلیل اصلی این است که گوگل آنیده موبایل ها را روشنتر از نسخه های دسکتاپ میبیند و قصد دارد هرچه سریعتر در بخش موبایل پیشرفت کند. با اگر خوب فکر کنیم میبینیم که حق با گوگل است.

استفاده از موبایل بسیار بیشتر از نسخه های دسکتاپ است. بطور متوسط هرکدام از ما روزانه 3 ساعت را با موبایل خود صرف میکنیم. حتی گاهی ممکن است این اعدد بیشتر هم شود. از زمانی که از خواب بیدار می شویم تا دیروقت گوشی های موبایل در دسترس ما هستند . طبق تحقیقات انجام شده افراد روزنه 155 بار در روز از گوشی های موبایل برای کسب اطلاعات استفاده میکنند. همچنین نرخ تبدیل در نسخه های موبایلی 29 درصد بیشتر از گذشته است. بنابرین سرمایه گذاری در این بخش بسیار سودآور خواهد بود.

google rich card

ریچ کاردز در گوگل

ریچ کاردز ها نیز همانند نشانه گذاری ها به ربات ها کمک میکنند تا درک بهتری از محتوای نوشتار داشته باشند همچنین جذابیت بصری بسیاری را برای کاربر به ارمغان می آورند. شاید بپرسید که بخش داده های ساختار یافته و نشانه گذاری نیز همین کار را انجام می دهد. اما توجه کنید که کارت های غنی شده درحقیقت ترکیبی از هردوی اینهاست و همچنین از لحاظ بصری نیز جذابتر است.

 

موارد استفاده از ریچ کاردز

همانطور که گفتیم درحال حاضر تنها برخی از مطالب توسط ریچ کاردز ها قابل استفاده هستند و نمیتوانیم در تمام موارد از آنها استفاده کنیم. لیست زیر مطالبی که توسط Rich Cards ها قابل دسته بندی هستند را نشان می دهد.

  • معرفی کتاب
  • سریال تلویزیونی
  • آشپزی
  • رستوران ها
  • مقالات
  • رویدادها
  • مشاغل
  • نرم افزار ها

فواید استفاده از کارت های غنی شده

کسب رتبه اول در نتایج جستجو

وبسایت هایی که از این قابلیت استفاده می کنند از لحاط سئو در جایگاه بهتری قرار دارند. همچنین ایجاد جذابیت در نمایش سایت موجب جذب کاربران می شود و ترافیک سایت را بسیار بالا میبرد. همین موضوع موجب بالا رفتن نرخ تبدیل نیز خواهد شد.

نمایش جزییات در لحظه

Rich Cards ها جزییات یک سایت را بصورت لحظه ای نمایش می دهند. این قابلیت خصوصا در مورد وبسایت های خبری و سایت های اعلام نرخ ارز کاربرد بسیاری دارد. به این ترتیب کاربر و ربات ها متوجه آپدیت بودن لحظه ای سایت می شوند. این موضوع علاوه بر ایجاد جذابیت و کسب اعتبار، برای الگوریتم Freshness گوگل نیز بسیار ارزشمند است.

کسب اعتبار برند

وبسایتی که در بیشتر در معرض دید کاربر باشد و جذابیت نیز داشته باشد طبیعتا ترافیک بیشتری را نیز کسب میکند. اما این تمام داستان نیست. کاربر در مراجعه بعدی باز هم به سایت شما مراجعه می کند و این همکاری مداوم باعث کسب اعتبار برای برند می شود. فراموش نکنید که داشتن اعتبار بزرگترین سرمایه هر شرکتی است.

 

ایجاد Rich Cards در سایت

برای ایجاد ریچ کاردز یا همان کارت های غنی شده باید به وبمستر تولز سایت خود مراجعه کنید. سپس به بخش Search Appearance و در آنجا با انتخاب گزینه Rich Cards می توانید انواع مختلف ریچ کاردز را به همراه پیش نمایش آنها مشاهده کنید. در همان بخش آموزش تصویری و ویدیویی کارت های غنی شده موجود است که میتوانید در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. همچنین درصورتی که با کدنویس آشنایی دارید میتوانید با استفاده از کد نیز دسته بندی ریچ کاردز را در سایت خود ایجاد کنید.

rich card on google consool_

کارشناسان 7سئو همواره آماده هستند تا با آنالیز سئو رایگان سایت شما بهترین راهکار را برای بهبود سئو سایت شما و ارتقا رتبه در گوگل ارائه دهند.

 

فرم ارسال نظر و یا سوالات

تمامی حقوق متعلق به گروه سئو و بهینه سازی سایت 7سئو می باشد. کپی برداری تنها با لینک به منبع مجاز است.