سئو سایت رقبا

سئو سایت رقبا

بزرگترین هدف هر سایتی کسب جایگاه مناسب در موتورهای جستجو است. برای رسیدن به این هدف عوامل زیادی را باید درنظر بگیرید. اما ممکن است با وجود رعایت تمام اصول سئو باز هم به رتبه دلخواه خود نرسید. دلیل این موضوع این است که شما یک عامل مهم را از یاد برده اید. آنالیز سئو سایت رقبا . شناخت رقبا در برخی زمینه ها کار ساده ای نیست. اما هنگام رقابت برای کسب رتبه بهتر در سئو میتوانید براحتی رقبای خود را شناسایی کنید.

در این مقاله نکات مهم در آنالیز سئو سایت رقبا را آموزش خواهیم داد. با استفاده از این نکات میتوانید رقبای اصلی سایت خود را شناسایی کنید، علت موفقیت آنها را کشف کنید و از این نکات برای ارتقای رتبه سایت و بهبود سئو استفاده کنید. نوشتار جدید 7سئو را از دست ندهید.

سئو سایت رقبا

بررسی سئو سایت رقبا

هرچه به رتبه های ابتدایی موتورهای جستجو نزدیکتر می شویم رقابت سختتر می شود. رقابت در تمام حوزه ها خصوصا در حوزه بازاریابی اینترنتی موجب بروز خلاقیت و پیشرفت می شود. بهرحال هر وبسایتی تعدادی کلمه کلیدی زمینه فعالیت خود انتخاب میکند و بر روی آنها سرمایه گذاری می کند. میتوانید با جستجوی این کلمات، وبسایت هایی که رتبه های برتر موتورهای جستجو را در اختیار دارند شناسایی کرده و آنها را بعنوان رقیب خود انتخاب کنید. بعد از بررسی سئو سایت رقبا میتوانید مشکلات احتمالی وبسایت خود را بررسی کرده و مسیر مناسبتری برای رشد برند خود انتخاب کنید.

آنالیز سئو سایت رقبا

در ادامه مهمترین نکات برای بررسی سئو رقبا را توضیح می دهیم.

شناسایی رقبای سئو

احتمالا شما در حرفه خود برندهای معتبر و معروفی را می شناسید ولی باید بدانید که رقابت در دنیای دیجیتال با رقابت در محیط واقعی تفاوت دارد. ممکن است یک شرکت در دنیای واقعی چندان نام آشنا نباشد اما در نتایج موتورهای جستجو جزء رتبه های برتر باشد. مثلا در شهر تهران فروشگاه های معتبر و بزرگی وجود دارند اما در دنیای دیجیتال فعلا فروشگاه دیجی کالا رتبه برتر موتورهای جستجو است. بطور کلی رقبای شما در دنیای اینترنت وبسایت هایی هستند که در کلمه کلیدی موردنظر شما، رتبه بهتری از سایت شما دارند. حال اگر وبسایت شما یک سایت چندمنظوره باشد در هرحوزه رقبای سرسختی خواهید داشت و برای هرکدام از کلمات کلیدی خود باید تلاش زیادی داشته باشید.

کلمه کلیدی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی نقش مهمی در پیشرفت شما دارد. کلمه کلیدی انتخابی باید مخصر و مفید باشد و خدمات شما را بخوبی توضیح دهد. یکی از نتایج بررسی سئو سایت رقبا دیدن کلمات کلیدی مورد استفاده آنهاست. سعی کنید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که رقابت در آن کمتر باشد و در عین حال مورد استفاده کاربران نیز قرار میگیرد.

مقاله پیشنهادی : انتخاب کلمات کلیدی مناسب

 

 انتخاب کلمه کلیدی یکی از حساس ترین کارهایی است که هر وبمستر قبل از شروع سئو سایت باید انجام دهد. تغییر کلمه کلیدی بعد از گذراندن مراحلی از سئو سایت، کار ساده ای نیست و ممکن است باعث سقوط رتبه وبسایت شود. برای یافتن کلمه کلیدی مناسب ابزارهای متفاوتی وجود دارد که مهمترین آنها استفاده از ابزارهای خود گوگل است.

 هنگام آنالیز سئو سایت رقبا حتما خدمات سایت خود را در گوگل جستجو کنید. حتما وبسایت هایی را میبینید که خدمات مشابه شما را ارائه داده اند. اکثر این سایت ها کلمات کلیدی مشابهی دارند. به آنها دقت کنید اگر شما در سایت خود این کلمات را استفاده نکرده اید بسرعت آنها را در صفحات خود بکار ببرید. حتی شاید لازم باشد صفحه جدیدی با این کلمات بسازید. ممکن است وبسایت های رقیب از کلمات کلیدی جدید غافل شده باشند. میتوانید کلمات کلیدی مناسب و کاربردی جدید را در صفحات سایت خود استفاده کنید و به این ترتیب رتبه خود را با آن کلمات بالاتر ببرید.

 

محتوای سایت و سئو داخلی

محتوای سایت و سئو داخلی اطلاعات مهمی از دلایل پیشرفت رقبا به شما می دهند. با استفاده از این اطلاعات می توانید در سئو سایت خود تغییرات مهمی ایجاد کنید. هنگام آنالیز سئو سایت رقبا به محتوای تولید شده، تیتر آنها، توضیحات متا، ویدیو یا تصاویر استفاده شده، کلمات کلیدی موجود در محتوا، نحوه لینک دهی و جزییات بیان شده خیلی دقت کنید. تمام این موارد در بهبود سئو تاثیر دارند و سایت رقبا نیز با رعایت همین نکته ها توانسته در گوگل رتبه خوبی کسب کند.

آنالیز سئو سایت رقبا

بک لینک های سایت رقبا

یکی از مهمترین عوامل ارتقای رتبه در گوگل دریافت بک لینک از وبسایت های معتبر است. شما با استفاده از ابزارهایی میتوانید بفهمید سایت رقبا از چه سایت هایی بک لینک گرفته اند. سپس لینک خود را در همان سایت ها قرار دهید. اینکار تاثیر زیادی بر بهبود سئو سایت شما خواهد داشت پس حتما آن را امتحان کنید. در انتهای همین مقاله با ابزارهای آنلاین مشاهده بک لینک وبسایت آشنا خواهیم شد.

ساختار تجربه کاربری

یک تجربه کاربری خوب باعث می شود کاربران هرگز وبسایت شما را از یاد نبرند. اگر تجربه کاربری خوبی در سایت خود داشته باشید براحتی میتوانید احساسات و نگرانی های کاربر را درک کنید و بخوبی نیازهای آنها را رفع کنید. در هنگام بررسی سئو سایت رقبا حتما تجربه کاربری مورد استفاده آنها را نیز آنالیز کنید و از آن الگو بگیرید. ایجاد یک تجربه کاربری خو با رعایت مواردی مانند صفحات فرود مناسب و استفاده از AMP در نسخه های موبایل می تواند رضایت و اعتماد کاربران را جلب کند و در بهبود سئو نیز موثر است.

 شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی همواره مورد تاکید گوگل بوده است. برای بررسی سئو سایت رقبا از آنالیز شبکه های اجتماعی آنها غافل نشوید. از طراحی های موجود در صفحات آنها الگو بگیرید. سرعت انتشار محتوا و کیفیت آن را بررسی کنید. نحوه ارتباط آنها را با مشتریان آنالیز کنید. تمام این موارد میتوانند برای شما نکته های مهمی داشته باشند. گاهی رعایت یک نکته کوچک تاثیر بزرگی دارد. پس آنها را دست کم نگیرید.

نوع کالای ارائه شده و کیفیت آن را بررسی کنید. کشف کنید کاربران به کدام ویژگی آن محصول علاقمند هستند. سعی کنید آن کالا و محصول را با خدمات بهتری ارائه دهید.

تبلیغات

کشف کنید رقبای شما در چه قسمت هایی تبلیغات انجام می دهند. انجام تبلیغات نقش زیادی در کسب اعتبار و جذب کاربران دارد. با انجام تبلیغات مناسب میتوانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید، مشتریان خود را افزایش دهید و سئو سایت را نیز بهبود دهید. تبلیغات ممکن است بصورت بنری یا در گوگل ادوردز باشد. با توجه به حوزه فعالیت و میزان بودجه خود میتوانید نوع تبلیغات را انتخاب کنید.

 

ابزار آنالیز سئو سایت

در نهایت ابزاری را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید بصورت آنلاین آنالیز سئو سایت رقبا را انجام دهید.

ابزار Moz Link Explorer

این ابزار بسیار معتبر و البته رایگان است. با مراجعه به سایت https://moz.com/link-explorer میتوانید لینک هر سایتی را در باکس مربوطه وارد کنید. این ابزار کمک میکند تا بک لینک های و انکر تکست های سایت موردنظر را شناسایی کنید. بنابراین برای بررسی سئو سایت رقبا ابزار مفیدی محسوب می شود.

ابزار آنالیز سئو سایت

درصورتی که در این سایت عضو باشید ابزارهای ویژه ای برای آنالیز سایت رقبا در اختیار شما قرار میگیرد. اما بدون عضویت نیز میتوانید اطلاعات مهمی کسب کنید.

سایت SEMRush

این سایت نیز یکی از معروفترین و کاملترین سایت های موجود برای آنالیز سایت رقبا است. با مراجعه به آدرس  https://www.semrush.com/ و وارد کردن آدرس هر سایتی میتوانید میزان ترافیک ارگانیک و ترافیک پولی و همچنین بک لینک های سایت رقیب را شناسایی کنید. همچنین 10 کلمه کلیدی سایت رقیب و تعداد صفحاتی که برای هر کلمه اختصاص داده اند نیز نمایش داده میشود. به این ترتیب برای بررسی سئو سایت رقبا بسیار کاربردی و مهم است.

ابزار آنالیز سئو سایت

اگر سولی در زمینه آنالیز سئو سایت و مسائل مربوط به آن دارید میتوانید با استفاده از صفحه تماس با ما از مشاوره رایگان کارشناسان 7سئو استفاده کنید.

 

 

نظر یا سوال شما