آموزش کامل مراحل تبلیغات در Google Adwords
021 - 66904184 مشاوره رایگان

تبلیغات در Google Adwords

آموزش تبلیغات در Google Adwords

چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

تبلیغات از طریق گوگل ادوردز یکی از مهمترین روش های افزایش سود و بالارفتن اعتبار هر برندی است. استفاده صحیح از Google Adwords بخش مهمی از کسب و اینترنتی را شامل می شود و میتواند موجب جذب اعتماد کاربران، بالارفتن ترافیک سایت، بهبود رتبه در گوگل و افزایش سود در تجارت آنلاین شود اما اگر اینکار با دانش و تجربه کافی انجام نشود ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و سایت شما بعد از انجام هزینه های زیاد نتیجه مناسبی دریافت نکند. در نوشتار جدید 7سئو نحوه استفاده از گوگل ادوردز را بطور کامل توضیح داده ایم.

تبلیغات از طریق Google Adwords

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز ( Google Adwords ) یکی از مهمترین و موثرترین روش های رونق تجارت محسوب می شود و هرکس که در دنیای تجارت آنلاین فعالیت میکنید باید با آن آشنایی داشته باشد. قبلا در مقاله ای مزایا و معایب تبلیغات سئو و Google Ads را با هم مقایسه کردیم. امروز میخواهیم روش ایجاد یک کمپین و راه اندازی یک تبلیغات در Google Adwords را بطور کامل بیان کنیم.

Google Adwords1

فواید گوگل ادورزد

Google Adwords به معنای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی است در این روش شما به گوگل هزینه ای را پداخت می کنید و در عوض گوگل خدمات شما را تبلیغ می کند. این روش یک مناقصه کوچک بین شما و رقبا ایجاد می کند اما لزوما کسی که مبلغ بیشتری پرداخت کند برنده مناقصه نیست! گوگل به موارد دیگری مانند کیفیت وبسایت نیز توجه میکند. و براساس همین فاکتورها لینک های اول و دوم تبلیغاتی مشخص می شوند. استفاده از گوگل ادورزد با اینکه ساده به نظر می آید اما نیاز به تجربه و آگاهی دارد و درصورتی که چشم بسته و بدون منطق دست به این کار بزنید فقط پول خود را هدر داده اید بدونه اینکه نتیجه مناسبی کسب کنید.

 

معرفی اصطلاحات گوگل ادوردز

کلمه کلیدی

کلمه یا عبارتی کاربردی است که شما برای یدیده شدن توسط کاربر انتخاب می کنید. تبلیغات شما نیز در صورتی که این کلمات توسط کاربر جستجو شوند نمایش داده خواهد شد. مثلا کسی که در زمینه طراحی وبسایت فعالیت می کند عبارت "طراحی سایت" میتواند کلمه کلیدی مناسبی برای وبسایت او باشد. البته سعی کنید در انتخاب کلمه کلیدی عبارت هایی را انتخاب کنید که در عین توضیح خدمات شما، رقابت در آنها کمتر باشد.

Impression

در Google Adwords  این اصلاح بیانگر تعداد دفعاتی است که تبلیغات شما به کاربر نشان داده شده است.

 

نرخ کلیک CTR ) )

از تقسیم تعداد Impression ها به تعداد دفعاتی که کاربر روی لینک شما کلیک می کند بدست می آید. مثلا اگر تبلیغات شما 4 بار به کاربران نمایش داده شده و دوبار کاربران روی آن کلیک کنند نرخ کلیک تبلیغات شما 50 درصد خواهد بود.

هزینه هر کلیک ( CPC  )

این نرخ توسط گوگل تعیین میشود و برای محاسبه آن فاکتورهای مختلفی مانند نرخ کیفیت وبسایت شما ( Quality score ) و مبالغ پیسنهادی رقبا بستگی دارد هرچه کیفیت سایت شما بالاتر باشد هزینه هر کلیک کمتر است حتی ممکن است از هزینه مشخص شده توسط گوگل ادوردز از قیمت پیشنهادی شما نیز کمتر باشد. اما اگر رقبای شما مبالغ بیشتری پیشنهاد داده باشند هزینه تبلیغات برای شما نیز کمی بالاتر خواهد رفت.

نرخ تبدیل (  Conversion rate  )

منطور از این نرخ این است چند درصد از کاربران را به هدف نهایی تبلیغات شما پاسخ مثبت داده اند. اگر سایت شما یک فروشگاه آنلاین است هدف نهایی تبلیغات شما در Google Adwords   می تواند خرید یک محصول توسط کاربر باشد یا ممکن است هدف تبلیغات، ثبت نام کاربران در وبسایت شما باشد.

کمپین ( Campaign )

منظور از کمپین ایجاد یک دسته بندی در تبلیغات شماست مثلا کسی که در حوزه فروش آنلاین پوشاک فعالیت میکند میتواند دو کمپین با نام های کمپین لباس های زمستانی و کمپین لباس های تابستانی ایجاد کند و در فصول مناسب آن کمپین را در گوگل تبلیغ کند

حال که به اندازه کافی با گوگل ادوردز آشنا شده اید وقت آن است که مراحل ایجاد یک تبلیغ کاربردی را در Google Adwords  توضیح دهیم.

Google Adwords2

ایجاد تبلیغات در گوگل ادوردز

برای شروع باید به وبسایت Google Adwords بروید. سپس ایمیل خود را وارد کنید و بر روی گزینه Start now کلیک کنید. ممکن است به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد نتوانید یک اکانت بسازید در اینصورت باید از طریق شرکت های واسطه اقدام به ساخت اکانت کاربری کنید. همچنین برای دسترسی به این سایت باید از فیلترشکن استفاده کنید. توجه کنید که همیشه با آی پی یک کشور وارد اکانت خود شوید تا گوگل متوجه استفاده شما از فیلترشکن نشود.

Google Adwords3

حال باید نوع کمپین خود را انتخاب کنید توصیه من این است که ابتدا گزینه Search را انتخاب کنید و سپس Website traffic را بزنید. در باکس پایینی شما باید آدرس وبسایت خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه Continue کلیک کنید. در مرحله بعد باید نام کمپین خود را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر تیک های مشخص شده را بردارید.

Google Adwords4

در قسمت location  باید گزینه All Countries and Territories را انتخاب کنید چون کشور ایران بدلیل تحریم ها قادر به سفارش تبلیغات در گوگل نیست.

در قسمت Language  نیز زبان انگلیسی بصورت پیشفرض انتخاب شده است، بهتر است ضربدر کنار آن را بزنید تا All languages شود. زیرا کاربران فارسی زبان اگر با آی پی کشورهای دیگر نتایج را جستجو کنند ممکن است قادر به دیدن تبلیغات شما نشوند زیرا آی پی آنها زبان متفاوتی را انتخاب میکند.

Google Adwords5

در قسمت Budget باید واحد پولی و بودجه روزانه موردنظر خود را برای کمپین انتخاب کنید

Google Adwords6

در بخش Bidding باید نوع تبلیغات خود را انتخاب کنید گوگل بصورت پیشفرض نوع Clicks را برای تبلیغات در نظر گرفته ولی پیشنهاد من این است که با انتخاب گزینه Or, select a bid strategy directly این روش را تغییر دهید.

Google Adwords7

با انتخاب این گزینه انواع متفاوتی از روش های تبلیغاتی یا همان bid  ها را می بینید که پیشنهاد ما استفاده از گزینه Manual CPC است.

اکنون با کلیک بر روی گزینه   Save And Continueکمپین شما ساخته می شود. حال در قسمت Ad group name  باید یک نام برای گروه خود بسازید در باکس Default bid نیز مبلغ پیشنهادی خود را وارد می کنید و همانگونه که گفتیم هزینه نهایی تبلیغ ممکن است کمتر یا بیشتر از مبلغ پیشنهادی شما شود در باکس سمت راست نیز کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب می کنید. اگر با نحوه انتخاب کلمه کلیدی آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب را مطالعه کنید

Google Adwords8

در ادامه گزینه Save and Continue را انتخاب کنید تا به بخش ساخت تبلبغات وارد شوید.

در این قسمت بخش های مربوط به تبلیغات را باید پر کنید. با هم قدم به قدم پیش می رویم

1-در قسمت Final URL  لینک صفحه ای که میخواهید کاربر وارد آن شود را قرار می دهید

2-در بخش های Headline 3, Headline 2, Headline 1  تیتر تبلیغات را وارد میکنید. در هرکدام از این بخش ها حداکثر 30 کاراکتر می توانید وارد کنید و وارد کردن   Headline 2, Headline 1 الزامی است

3-در بخش های Description 1, Description 2   باید برای تبلیغات خود توضیحاتی وارد کنید. نوشتن توضیحات  بخش دوم اختیاری است اما توصیه میکنیم هر دو را پر کنید. و گزینه Done  را کلیک کنید.

Google Adwords9

اکنون گوگل منتظر ساختن یک کمپین جدید توسط شماست اگر نیازی به کمپین جدید ندارد بر روی گزینه  Save and Continue  کلیک کنید.

تبریک میگوییم! شما اکنون یک کمپین برای خود ساختید اگر بر روی گزینه Continue to Campaign کلیک کنید وارد کمپین خود می شوید و میتوانید جزییات آن را مشاهده کنید.

 

پرداخت هزینه تبلیغات گوگل ادوردز

 گوگل دو روش را برای پرداخت هزینه تبلیغات پیش بینی کرده است اولین روش پرداخت دستی یا ( Manual Payments  )  نام دارد. در این روش شما پنل کاربری خود را شارژ می کنید و گوگل بعد از انجام تبلیغات هزینه آن را از موجودی چنل شمن کسر میکند. روش دوم نیز پرداخت خودکار (Automatic Payments) نام دارد و به این صورت است که گوگل به حساب بانکی شما متصل می شود و هزینه تبلیغات را مستقیما از حساب بانکی شما کسر می کند. بعلت تحریم هایی که علیه کشور ما وجود دارد شرکت های ایرانی نمی توانند مستقیما مبالغ را به گوگل پرداخت کنند و این کار از طریق شرکت های واسطه خارجی انجام می شود.

نکات مهم در Google Adwords

بودجه مناسب

اگر در زمینه گوگل ادورزد کم تجربه هستید یا اولین بار است از این روش استفاده میکنید سعی کنید مبلغ زیادی را هزینه نکنید مثلا مبلغ 300 هزارتومان میتواند برای شروع مناسب باشد.

پیچیده نباشید

Google Adwords میتواند امکانات و پیچیدگی های زیادی را برای تبلیغات شما ایجاد کند استفاده از بسیاری از این امکانات به دلیل وجود تحریم ها مشکل خواهد بود. بدون درگیر شدن با این پیچیدگی ها کمپین خود را ساده طراحی کنید.

صبر داشته باشید

همانطور که قبلا گفتیم برخلاف روش بهینه سازی سایت ، تبلیغات از طریق گوگل ادوردز یک روش زودبازده محسوب می شود اما در این روش هم نیاز به کمی صبر خواهید داشت. تبلیغات در عرض یک ساعت و یک روز ممکن است تاثیر خود را نشان ندهد پس لازم است کمی صبور باشید.

 

از طریق بخش تماس با ما سوالات خود را با کارشناسان 7سئو در میان بگذارید.

فرم ارسال نظر و یا سوالات

تمامی حقوق متعلق به گروه سئو و بهینه سازی سایت 7سئو می باشد. کپی برداری تنها با لینک به منبع مجاز است.