سئو سایت گردشگری

سئو سایت گردشگری

امروزه نیاز اصلی هر کسب وکار اینترنتی راه اندازی  یک وب سایت موفق است. سئو و بهینه سازی سایت نقش زیادی در رونق تجارت اینترنتی شما دارد. ولی اگر درحوزه گردشگری فعالیت می کنید باید اهمیت ویژه ای برای این موضوع قائل شوید. در مقاله های قبلی درباره اهمیت سئو سایت های فروشگاهی، خبری و شرکتی صحبت کردیم اما در نوشتار امروز 7سئو اهمیت سئو سایت گردشگری و نقش آن را در موفقیت شما بررسی می کنیم.

مسلما کسانی که با تجارت در فضای وب آشنایی دارند اهمیت سئو کردن یک سایت را می دانند. سئو سایت موجب بهبود رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو می شود و این موضوع سبب بالا رفتن میزان بازدید کاربران خواهد شد. افزایش بازید کاربران به معنای بالا رفتن اعتبار برند شما و کسب سود بیشتر است.

سئو سایت-گردشگری

اهمیت سئو سایت گردشگری

امروزه اکثر نیازهای مردم از طریق فضای دیجیتال رفع می شود. این موضوع در حوزه گردشگری اهمیت بسیار بیشتری دارد. جالب است بدانید که حدود 69 درصد از کسانی که قصد مسافرت تفریحی دارند و 59 درصد از کسانی که قصد سفر کاری دارند، نهایتا از طریق جستجو در اینترنت شرکت گردشگری و مسیر سفر خود را انتخاب میکنند. پس با اینکه شرکت های معتبری برای انجام تورهای گردشگری وجود دارند اما شما هنوز هم شانس بالایی برای رقابت با آنها دارید. این موضوع به خوبی اهمیت رقابت در حوزه سئو سایت گردشگری را مشخص میکند. در صورتی که سئو سایت خود را نادیده بگیرید درحقیقت مشتریان خود را به رقبا واگذار کرده اید.

برای موفقیت در این زمینه باید عبارت ها و کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود را به خوبی بشناسید و با سرمایه گذاری بر روی آنها سایت خود را به خوبی برای کسب موفقیت اماده کنید. بعنوان مثال کسی که در فکر سفر زیارتی به مشهد باشد کلمه " مشهد "  را جستجو نمیکند و عبارت هایی مانند "تور لحظه آخر مشهد" میتواند یکی از گزینه های او باشد. به این ترتیب هرچه عبارت های مورد استفاده کاربران را بهتر شناسایی کنید در حرفه خود موفق تر خواهید بود. در ادامه مهمترین مواردی که باید در سئو سایت گردشگری رعایت کنید را توضیح می دهیم.

سئو سایت گردشگری

اصول سئو سایت گردشگری

سئو صفحه اصلی سایت گردشگری

صفحه اصلی سایت شما باید بگونه ای طراحی شود که کاربران را برای یک سفر جذاب همراه شما ترغیب کند. در صفحه اصلی سایت خود حتما از صاویر و توصیف های هیجان انگیز استفاده کنید. در انتخاب عنوان ها و زیر عنوان های سایت خود نیز بسیار دقت کنید. عنوان ها باید دارای کلمات کلیدی مرتبط و پرکاربرد باشند.

در بخش های دیگر صفحه اصلی سایت گردشگری میتوانید آفر های ویژه ، توضیحات مختصر درمورد شهر مقصد و محبوبترین تورها را پیشنهاد دهید. سعی کنید به این سوال پاسخ دهید که چرا کاربر باید شما را انتخاب کند.

سئو محلی در سایت گردشگری

استفاده از سئو محلی یکی از موارد مهم در سئو سایت گردشگری است. تجربه ما میگوید افراد معمولا به آژانس های نزدیک به محل سکونت و محل کار خود تمایل بیشتری نشان می دهند. بعنوان مثال عبارت "تور ارزان مالزی  از اصفهان " در ایام نوروز و در شهر اصفهان کاربرد بسیاری برای شرکت های این شهر دارد. سئو محلی موجب می شود که کاربران بتوانند شرکت ها و آژانس های یک منطقه مختلف را به خوبی شناسایی کنند. پس برای اینکه بتوانید بصورت هدفمند فعالیت کنید سئو محلی جدی بگیرید.

برای ایجاد سئو محلی حتما مکان شرکت خود را در گوگل ثبت کنید تا کاربران براحتی بتوانند برای رزرو مراجعه کنند. دقت کنید که آدرس و مشخصات تماس شما در تمام قسمت های سایت و شبکه های اجتماعی بصورت یک دست و صحیح نوشته شده باشد. استفاده از نشانه گذاری ها و گواهی نامه های https  موجب جلب اعتماد کاربران و افزایش مشتریان شما خواهد شد.

برچسب  ها و دسته بندی های صحیح

برچسب ها و دسته بندی ها باعث میشود کاربر به راحتی محتوای مورد نظر خود را جستجو کند و از سردرگمی و اتلاف وقت او جلوگیری می شود. برای دسته بندی سایت گردشگری ترتیب را رعایت کنید. مثلا عبارت تور اسپانیا ممکن است دارای زیرشاخه های تور یک هفته ای و تور دو هفته ای باشد. دسته بندی و برچسب گذاری باید براساس کلمات کلیدی و عبارت های موردجستجوی کاربران تعیین شود. برای هر شهر و یا کشور توریستی یک صفحه فرود ایجاد کنید و تمام موارد مهم سئو از قبیل بکار بردن کلمات کلیدی در عنوان ها، ایجاد لینک صفحه مناسب، افزودن نقشه به گوگل و ایجاد محتوای سئو شده را به خوبی رعایت کنید.

ایجاد صفحه فرود مناسب

صفحه فرود یا Landing Page در حقیقت به صفحه از سایت شما میگویند که برای جذب کاربر و افزایش سود طراحی شده است. این صفحه باید دارای اطلاعات کاملی در مورد کلمه کلیدی شما باشد. برای مثال یک صفحه فرود میتوند برای تور اسپانیا طراحی شود و در آن اطلاعاتی درمورد تاریخ این کشور، وضعیت آب و هوا، شهرهای مهم و مناطق توریستی آن ارائه دهد.

صفحه فرود سایت شما باید کاربر اعتماد و رضایت کاربر را جلب کند. از طریق ارائه اطلاعات مفید و بکار بردن تصاویر جذاب و نظرات کاربران می توانید به این هدف برسید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

امروزه اهمیت شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. اکثر کاربرانی که تمایل به مسافرت دارند، به نحوی در شبکه های اجتماعی نیز فعال هستند و شما فرصت خوبی برای جلب نظر آنها دارید. در ضمن اساس شبکه هایی مانند اینستاگرام بر پایه تصاویر قرار دارد پس تولید تصاویر جذاب از تورهای شما تاثیر بسیاری بر افزایش میزان بازدید کاربران را دارد. این موضوع موجب بهبود سئو سایت گردشگری می شود و سود مضاعفی برای شرکت شما به همراه خواهد داشت.

سئو سایت0گردشگری

استفاده از بک لینک در سئو سایت گردشگری

بک لینک ها همواره یکی از موارد تاثیر گذار در بهبود سئو و ارتقا رتبه سایت دارند. اگر صنعت گردشگری دارای وبسایت هستید، بخاطر رقابت شدید موجود باید از قدرت بک لینک ها نهایت استفاده را ببرید. دریافت بک لینک دشواری های خاص خود را دارد. همچنین اگر بک لینک های شما غیر مزتبط باشند یا اعتبار کافی را نداشته باشند، ممکن است نتیجه عکس بگیرید و رتبه سایت سقوط کند.

سرعت لود سایت

یکی دیگر از موارد مهم در سئو سایت گردشگری بالا بردن سرعت لود سایت است. پایین بودن سرعت لود سایت نارضایتی کاربران را به همراه دارد و به این ترتیب شانس کمی برای موفقیت خواهید داشت. وبسایتی که سرعت پایین داشته باشد جایی در میان رتبه های برتر گوگل ندارد و در سئو نیز امتیاز منفی کسب میکند. با استفاده از ابزارهای آنلاینی مانند gtmetrix.com می توانید سرعت لود سایت خود را اندازه گیری کرده و مشکلات احتمالی موجود را شناسایی کنید.

 اگر در سئو سایت گردشگری تخصص کافی ندارید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان شرکت 7سئو در تماس باشید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و نتیجه مناسبی را نیز کسب کنید.

 

نظر یا سوال شما